Europejscy konsumenci coraz częściej skarżą się na e-commerce
W porównaniu z poprzednimi latami, problematycznym obszarem w 2012 okazał się zakup nie-farmaceutycznych produktów leczniczych oraz sprzętu terapeutycznego. Widoczna jest rosnącą tendencję do sprzedaży takich produktów w Internecie. Niestety często opis ich zastosowania wprowadza konsumentów w błąd, przykładem może być pigułka odchudzająca.
W 2012 roku 45 proc. skarg zostało pomyślnie zamkniętych dzięki pomocy ECC-Net, które doprowadziły do ugody z przedsiębiorcą. 13 proc. zostało przekazanych do innych organizacji (np. podmiotów ADR zajmujących się alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów, sądów). W przypadkach prostszych spraw prawnicy ECC-Net udzielali wyczerpujących porad, w jaki sposób konsument może dochodzić swoich praw samodzielnie.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich w Europie (ECC-Net) jest współfinansowane przez Komisję Europejską i krajowe władze wszystkich państw Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii. Zapewnia europejskim obywatelom bezpłatną poradę i pomoc w konsumenckich problemach transgranicznych. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych. ECC-Net obejmuje 29 krajów (wszystkie kraje UE oraz Norwegia i Islandia).
Powiązane tematy:
-
Shopee i InPost nawiązały strategiczne partnerstwo. Na czym polega?
-
Nowy trend: e-sklepy otwierają punkty stacjonarne
-
Sklepy stacjonarne bez szans w starciu z internetem. Klienci za nimi nie przepadają
-
Q-commerce w Polsce. Czego oczekują klienci od szybkiej dostawy?
-
Barbora.pl z nową usługą dostawy zakupów
-
Platforma zakupowa fyrtel.market skaluje biznes
-
Chcieli kupić węgiel na fałszywe dane. Grozi im do 8 lat więzienia
-
Centra handlowe żądają opłat za sprzedaż online. Branża ostrzega najemców
-
Rosyjska filia Google'a ogłosiła bankructwo
-
7 grzechów głównych e-handlu. Z tych powodów porzucamy e-sklepy
komentarze (0)