Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Europejskie sieci handlowe znów na celowniku inwestorów

Strona 2 z 3


Autor: Źródło: onet.pl za Reuters
Data: 29-01-2010, 18:37

Opóźnienie czasowe pomiędzy zmianą cen towarów a zmianą cen żywności wynosi około sześciu miesięcy. To zaś oznacza, zdaniem Hogbina, że już za kilka miesięcy sprzedawcy żywności mogą zacząć odczuwać korzyści płynące z rosnących cen żywności.

Istnieje oczywiście kilka nieprzewidywalnych czynników, takich jak poziom zbiorów czy zmiany kursów walutowych, tym niemniej Hogbin uważa, że w dłuższym horyzoncie czasowym zmiany po stronie podaży i popytu (rosnący popyt na żywność w związku z rosnącą populacją oraz większe zapotrzebowanie na biopaliwa; ograniczenia podaży w związku z globalnym ociepleniem i brakiem dostępnych gruntów pod uprawy) powinny prowadzić do wzrostu cen żywności. - Powrót do trendu inflacyjnego w zakresie cen żywności powinien doprowadzić do zmiany ratingu tego sektora - wyjaśnia Hogbin.

Kolejnym czynnikiem, który może przyczynić się do rosnących zysków wielu firm z tej branży, jest coraz mocniejsza pozycja detalicznych sprzedawców żywności na rynkach niezwiązanych z żywnością, takich jak odzież, filmy DVD, meble i sprzęty domowe.

IGD, organizacja zrzeszająca firmy z tej branży, szacuje, że w Wielkiej Brytanii sprzedaż produktów innych niż żywność w sieciowych sklepach spożywczych wzrosła w ubiegłym roku o 6,4 procent do poziomu 11,6 miliarda funtów (18,9 miliarda dolarów). Inni sprzedawcy zanotowali w tym czasie spadek o 0,8 procent, starając się zaoferować klientom możliwie najniższe ceny.

Ponieważ w trakcie obecnego ożywienia gospodarczego popyt konsumencki pozostanie zapewne mocno osłabiony, IGD prognozuje, że trend ten zostanie utrzymany. Organizacja zakłada, że w ciągu pięciu najbliższych lat sprzedaż produktów innych niż żywność w brytyjskich sieciowych sklepach spożywczych wzrośnie aż o 40 procent.

Jednakże w innych krajach sytuacja nie jest tak jednoznaczna. W 2009 roku sieć supermarketów Carrefour zanotowała spore spadki bazowej sprzedaży produktów nieżywnościowych we Francji, Hiszpanii, Włoszech i Belgii.

więcej informacji:

Casino RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • LOLIKA 2010-02-05 09:03:39
    Szanowny Autorze artykulu, deflacja cen jest decyzja supermarketow, a roznice sa wyrownywane kosztem dostawcow. Wiec nie mowcie tutaj o bolu supermarketow spowodowanym spadkiem zywnosci! Co za niekompetentna papka. (odsylam do prasy miedzynarodowej i raportow analitykow typu mintel)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!