Spółka Target BPO podpisała umowy między innymi z firmą FoodCare. Umowa dotyczy budowy oraz obsługi handlowej i merchandisingowej sieci sprzedaży napojów energetycznych Tiger i musli Fitella. Będzie też współpracować z firmą Tchibo i zbuduje dla Tchibo dodatkową sieć sprzedaży detalicznej obejmującą 10 tys. sklepów na terenie całej Polski.
- Firmy widzą w outsourcingu sposób na poprawę swojej efektywności. Zewnętrzny dostawca często prowadzi działania sprzedażowe sprawniej, szybciej i skuteczniej niż zleceniodawca. Ponadto outsourcer zwykle doprowadza do zmniejszenia kosztów działania sieci sprzedaży. Klienci firmy Target BPO wskazują, że usługi outsourcingu sił sprzedaży przyniosły im 30-40 proc. oszczędności - mówi Łukasz Gajewski, prezes spółki Target BPO.
W czasach kryzysu żadne działanie firm nie przełoży się tak wyraźnie na wzmocnienie kondycji przedsiębiorstwa jak poprawa efektywności sprzedaży. W tym samym czasie, w którym decydują się na ograniczenie wydatków na inwestycje i działania reklamowe, stawiają na wzmacnianie sprzedaży. W strategii 360º marki Żywiec Zdrój na czerwiec-lipiec 2009 obecność w sklepie to jeden z priorytetów, któremu przyznaje się aż 25 proc. wagi w całej strategii marki. Podobnie jest w przypadku wielu innych produktów FMCG.
Jak wyjaśniają przedstawiciele Target BPO, w Polsce mamy około 150 000 placówek handlu detalicznego - dotarcie do każdego sklepu przez przedstawicieli handlowych producenta jest praktycznie niemożliwe. Nie zawsze sprawdza się też model, w którym w sprzedaży pośredniczy hurtownia. Dany towar może tam „zginąć" pośród wielu innych z podobnej półki, może być kłopot ze zrealizowaniem niewielkich zamówień, a sami sprzedawcy często nawet nie wiedzą, że można sięgnąć po kilka innych rodzajów danego produktu, czy spróbować nowości. Outsourcing sił sprzedaży to usługa, dzięki której producent ma mieć dostęp do punktów sprzedaży i wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych bez konieczności budowania swoich własnych struktur.
- Target BPO dociera do 82 proc. sklepów w Polsce - tłumaczy Łukasz Gajewski. Do obowiązków naszych przedstawicieli handlowych należy również przekonanie sprzedawcy do wypróbowania szerszej gamy produktów, lepszej ekspozycji towaru, a nawet własnoręcznie ustawienie produktu na półkach - wyjaśnia.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)