Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Firmy spożywcze zwiększają nakłady na outsourcing sprzedaży

Producenci żywności coraz częściej decydują się na zwiększenie nakładów na działania wzmacniające sprzedaż. Decydują się na outsourcing usług sprzedażowych. Świadczyć może o tym fakt, że tylko w IV kwartale 2009 r. Target BPO, dostawca usług outsourcingu sił sprzedaży, podpisała umowy o wartości 30 mln zł, co stanowi 60 proc. rocznych przychodów tej firmy.

Firmy spożywcze zwiększają nakłady na outsourcing sprzedaży

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 27-01-2010, 16:09

Spółka Target BPO podpisała umowy między innymi z firmą FoodCare. Umowa dotyczy budowy oraz obsługi handlowej i merchandisingowej sieci sprzedaży napojów energetycznych Tiger i musli Fitella. Będzie też współpracować z firmą Tchibo i zbuduje dla Tchibo dodatkową sieć sprzedaży detalicznej obejmującą 10 tys. sklepów na terenie całej Polski.

- Firmy widzą w outsourcingu sposób na poprawę swojej efektywności. Zewnętrzny dostawca często prowadzi działania sprzedażowe sprawniej, szybciej i skuteczniej niż zleceniodawca. Ponadto outsourcer zwykle doprowadza do zmniejszenia kosztów działania sieci sprzedaży. Klienci firmy Target BPO wskazują, że usługi outsourcingu sił sprzedaży przyniosły im 30-40 proc. oszczędności - mówi Łukasz Gajewski, prezes spółki Target BPO.

W czasach kryzysu żadne działanie firm nie przełoży się tak wyraźnie na wzmocnienie kondycji przedsiębiorstwa jak poprawa efektywności sprzedaży. W tym samym czasie, w którym decydują się na ograniczenie wydatków na inwestycje i działania reklamowe, stawiają na wzmacnianie sprzedaży. W strategii 360º marki Żywiec Zdrój na czerwiec-lipiec 2009 obecność w sklepie to jeden z priorytetów, któremu przyznaje się aż 25 proc. wagi w całej strategii marki. Podobnie jest w przypadku wielu innych produktów FMCG.

Jak wyjaśniają przedstawiciele Target BPO, w Polsce mamy około 150 000 placówek handlu detalicznego - dotarcie do każdego sklepu przez przedstawicieli handlowych producenta jest praktycznie niemożliwe. Nie zawsze sprawdza się też model, w którym w sprzedaży pośredniczy hurtownia. Dany towar może tam „zginąć" pośród wielu innych z podobnej półki, może być kłopot ze zrealizowaniem niewielkich zamówień, a sami sprzedawcy często nawet nie wiedzą, że można sięgnąć po kilka innych rodzajów danego produktu, czy spróbować nowości. Outsourcing sił sprzedaży to usługa, dzięki której producent ma mieć dostęp do punktów sprzedaży i wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych bez konieczności budowania swoich własnych struktur.

- Target BPO dociera do 82 proc. sklepów w Polsce - tłumaczy Łukasz Gajewski. Do obowiązków naszych przedstawicieli handlowych należy również przekonanie sprzedawcy do wypróbowania szerszej gamy produktów, lepszej ekspozycji towaru, a nawet własnoręcznie ustawienie produktu na półkach - wyjaśnia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Target BPO RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Tchibo RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    outsourcing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!