Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Format dyskontowy nie sprzyja sprzedaży produktów regionalnych

Czy zamiłowanie Polaków do lokalnych i regionalnych produktów w 2021 roku może się zwiększać? Robert Krzak, Senior Advisor EY Bussines Consulting tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że przewaga formatu dyskontowego w Polsce nie pomaga w rozwoju sprzedaży artykułów lokalnych.

Format dyskontowy nie sprzyja sprzedaży produktów regionalnych
Robert Krzak, Senior Advisor EY Bussines Consulting, fot. materiały prasowe

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 18-02-2021, 09:34

Jak mogą się zmieniać zachowania i trendy konsumenckie w 2021 roku? - Analizując obecne zachowania konsumenckie należy zadać sobie pytanie, na ile są one trendami, a na ile reakcjami na sytuację pandemiczną. Czy zniesienie ograniczeń pandemicznych spowoduje powrót do zachowań sprzed pandemii, czy pozostaną one inne niż przed pandemią. Wydaje się, że żadne z obserwowanych  zachowań konsumenckich, które pojawiło się w czasie pandemii, nie było nieobecne przed jej wybuchem. Pandemia spowodowała natomiast pewne przyspieszenie i pogłębienie rodzących się już od jakiegoś czasu zmian - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, Senior Advisor EY Bussines Consulting.

W Polsce zauważalny jest ostatnio trend na żywność lokalną i regionalną. Robert Krzak tłumaczy, że zainteresowanie produktami lokalnymi i regionalnymi obserwowane jest nie tylko na rynku polskim, który nie jest zróżnicowany regionalnie w porównaniu z rynkami np. Francji, Włoch czy Hiszpanii.

- Produkty lokalne reprezentowane są na tamtejszych rynkach w kilku regionach geograficznych i kilku kategoriach, takich jak regionalne piwa, artykuły mleczarskie czy wędliny - mówi.

Czy sprzedaż produktów regionalnych w Polsce może w 2021 roku wzrosnąć? - Wprowadzanie artykułów lokalnych do asortymentu centralnie zarządzanych sklepów spożywczych powoduje zaburzenia w łańcuchu dostaw, promocjach i zarządzaniu zapasem. Przewaga formatu dyskontowego w Polsce nie pomaga w rozwoju sprzedaży artykułów lokalnych, choć wszyscy znaczący gracze w Polsce deklarują chęć rozwoju tych kategorii produktów - mówi ekspert.

- Nie przewiduję więc wzrostu udziału produktów lokalnych w handlu nowoczesnym. Nie sądzę, by oferta tych artykułów, która odgrywa zasadniczo rolę marketingową, wpłynęła na znaczące wzrosty sprzedaży tych artykułów - podsumowuje Robert Krzak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Robert Krzak RSS ALERT    /    EY RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    produkty regionalne RSS ALERT    /    produkty lokalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.11.222
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!