Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

FR: Prognoza na 2016 r. to likwidacja 8 tysięcy małych sklepów

Rynek handlu detalicznego jest zdominowany przez duże, w większości zagraniczne, sieci handlowe. Najsilniejszą pozycję na rynku posiadają sklepy dyskontowe oraz sieci hipermarketów i supermarketów - wynika z raportu Fundacji Republikańskiej "Rynek produkcji spożywczej w Polsce. Czy polska żywność rzeczywiście jest polska?".

FR: Prognoza na 2016 r. to likwidacja 8 tysięcy małych sklepów
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 03-11-2016, 10:36

Jak wynika z raportu, w segmencie większych powierzchniowo sklepów jest również kilkanaście mniejszych polskich sieci (m.in. Stokrotka, Polomarket, Mila, Piotr i Paweł, Alma, Dino) poddanych dużej presji konkurencyjnej ze strony wielkich międzynarodowych sieci handlowych.

Segment sklepów małoformatowych pod względem ilościowym to głównie sklepy niezależne oraz zrzeszone w sieciach partnerskich lub franczyzowych, takich jak Społem, Lewiatan, Nasz Sklep, Sieć 34, abc i inne. Liczba tych sklepów jednak systematycznie się zmniejsza.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kanał tradycyjny od wielu lat traci udziały w rynku, co wpływa na likwidację około kilku tysięcy niezależnych placówek handlowych rocznie - prognoza na 2016 rok to likwidacja 8 tysięcy małych sklepów - informują autorzy raportu.

Kanał nowoczesny natomiast rozwija się nieprzerwanie od wielu lat, zwiększając systematycznie udziały rynkowe, jak i otwierając nowe placówki - podają autorzy raportu Fundacji Republikańskiej "Rynek produkcji spożywczej w Polsce. Czy polska żywność rzeczywiście jest polska?".

W 2014 roku na polskim rynku detalicznym funkcjonowało 355 tysięcy sklepów i placówek handlowych. Z tego ponad 108 tysięcy to sklepy spożywcze, wśród których zdecydowana większość, bo aż 102 tysiące to sklepy o małej powierzchni (sklepy małoformatowe i specjalistyczne). Sklepy o dużej powierzchni (sklepy wielkoformatowe,) będące prawie wyłącznie dużymi sieciami handlowymi to ponad 6 tysięcy placówek.

- Analizując cały łańcuch dostaw na rynku spożywczym, można zauważyć silną tendencje koncentracyjną. Występuje ona we wszystkich segmentach rynku, począwszy od producentów rolnych, skończywszy na handlu detalicznym. Jest to spowodowane silną presją ze strony zagranicznych sieci handlowych oraz międzynarodowych producentów spożywczych - tłumaczą autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynek handlu detalicznego RSS ALERT    /    Fundacja Republikańska RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT    /    sklepy tradycyjne RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    sklepy małoformatowe RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • ewf 2016-11-04 09:39:47
    Po co Unii była potrzebna Polska? Jedna z odpowiedzi powyżej...
  • Klient 2016-11-04 10:41:17
    A może to taki innowacyjny , trend czasowy zgodny z filozofią MOrawieckiego. Zresztą to klient decyduje gdzie uda sie na zakupy.
  • Biedronek 2016-11-04 11:49:15
    Gratuluję suksesów pisowskiemu Parmaentarnemu ZEspołowi ds Patriotyzmu Gospodarczego sukcesów w likwidacji polskich sklepów i wprowadzaniu totalnego chaosu w handlu.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.158.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!