Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Francuska sieć sportowa wznawia działalność w Ukrainie

Decathlon poinformował o wznowieniu działalności w Ukrainie. Francuska sieć sklepów sportowych ponownie otworzyła swój sklep w Kijowie i uruchomiła sprzedaż online.
  • Autor: AT
  • Data: 08-05-2022, 11:24
Francuska sieć sportowa wznawia działalność w Ukrainie
Decathlon wznawia działalność w Ukrainie. fot. PAP/Abaca

Decathlon wznawia działalność w Ukrainie

Decathlon poinformował o wznowieniu sprzedaży w Ukrainie. Sieć ponownie uruchomiła stronę internetową w języku ukraińskim. 4 maja ponownie otwarto także sklep stacjonarny w Kijowie przy ul. Stepana Bandery. Obiekt jest czynny w godz. 10-19.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wraz z ponownym uruchomieniem sklepu stacjonarnego, Decathlo wznowił także sprzedaż online i dostawy za pośrednictwem ukraińskiej poczty na terenie całego kraju. Aktualny termin realizacji zamówienia to ok. dwa dni na obszarze Kijowa do czterech dni w pozostałych regionach.

Decathlon chce otworzyć wszystkie sklepy w Ukrainie

Decathlon zapowiedział też, że będzie otwierać kolejne sklepy na terenie Ukrainy. W Ukrainie przed wybuchem wojny sieć dysponowała czterema sklepami stacjonarnymi: trzema w Kijowie i jednym w Odessie.

24 lutego rozpoczęła się trwająca do dziś wojskowa inwazja Rosjan na Ukrainę. Dopiero pod koniec marca Decathlon, pod silnym naciskiem opinii publicznej, podjął decyzję o zawieszeniu działalności handlowej i zamknięciu 60 sklepów w Rosji. 

Bojkot nie zaszkodził Decathlonowi w Polsce

W Polsce sieć także padła ofiarą bojkotu, choć o jej obecności w Rosji mówiło się zdecydowanie mniej niż o innych francuskich detalistach, w szczególności o należących do tego samego właściciela Leroy Merlin czy Auchan. Wyniki sprzedaży pokazały jednak, że Polacy nie zbojkotowali Decathlonu.

W sklepach sieci Decathlon ruch wzrósł o 3%, a u konkurencji – średnio o 1%. Liczba unikalnych klientów Decathlonu zmniejszyła się o 2,9%. Pozostałe firmy działające w tym segmencie odnotowały stratę na poziomie 1,8%.

– Polacy nie zbojkotowali Decathlonu, bo właściwie chcieli pomóc Ukraińcom. Sklep oferuje szeroką bazę produktów potrzebnych na froncie, w tym m.in. latarki, namioty czy śpiwory. Właśnie tego rodzaju produkty były szeroko wykupowane po wybuchu wojny. Ludzie nie patrzyli na logo sklepu, w którym dokonywali zakupów – wyjaśnia Mateusz Chołuj, szef zespołu Proxi.cloud.

Jak podsumowują analitycy z UCE Research, klientom trudno jest nagle zmienić nawyki zakupowe, co widać zwłaszcza w przypadku sieci Auchan i Decathlonu. Chociaż ewidentnie sprzeciwiają się wojnie, to w praktyce nadal robią zakupy w tych sklepach. Znajomość cen i jakości konkretnych produktów przeważa nad deklarowaną chęcią bojkotu firm, które nie wycofały się z Rosji. Głównym argumentem wciąż pozostaje pieniądz.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!