• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Frisco na FRSiH: Technologia zwiększa lojalność i poszerza wiedzę konsumentów na temat produktów

Nie wszyscy konsumenci przeniosą się do internetu. Owszem, część przeszła na model kupowania w internecie, bo jest to dla nich wygodne, aczkolwiek raz na jakiś czas lubią te osoby wybrać się na zakupy do sklepu – powiedział Tomasz Michalski, członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl, w trakcie debaty "Konsument 4.0 w soczewce trendów zmieniającego się świata", otwierającej drugi dzień Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
  • Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2019, 11:21
Frisco na FRSiH: Technologia zwiększa lojalność i poszerza wiedzę konsumentów na temat produktów
Tomasz Michalski, członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl

Zdaniem Tomasza Michalskiego zmienia się model zakupów. Konsumenci stawią na wygodą i przenoszą zakupy do sieci. Nie oznacza to jednak rezygnacji z zakupów stacjonarnych.

– Ważne jest zdefiniowanie Konsumenta 4.0, dla którego istotne są takie czynniki jak cena, asortyment i wygoda. Zwłaszcza ostatni parametr, który zmienia rynek. Pójście do sklepu ma być dla konsumenta przyjemnym doświadczeniem, szansą na znalezienie ciekawego produktu, a nie np. promocja 2 produkty w cenie jednego. Nie wszyscy konsumenci przeniosą się do internetu. Owszem, część przeszła na model kupowania w internecie, bo jest to dla nich wygodne, aczkolwiek raz na jakiś czas lubią te osoby wybrać się na zakupy do sklepu. Będzie zmieniać się model kupowania ze względu na wygodę robienia zakupów. Ciężkie produkty będziemy zamawiać przez internet z dostawą do domu, natomiast po świeże, lekkie rzeczy chętnie wybierzemy się sklepu, najlepiej w bliskiej odległości. Także to będzie rozproszone. Z jednej strony wirtualne zakupy, a z drugiej wyjście do sklepu po małe zakupy – tłumaczył członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Ludzie, którzy kupują online to nie jest enklawa, a konsumenci, którzy po prostu duże zakupy przerzucili do sieci, a i tak chodzą po sklepach. Obserwujemy, jak konsument zachowuje się na zakupach. Jeśli chodzi o online, mamy tę różnicę, że widzimy cały czas wartość produktów w koszyku na bieżąco, czego nie ma w stacjonarnych zakupach i możemy analizować nasze zakupy. Kolejną ciekawostką jest to, że zakupy w sieci pokazują nam, że konsument jest bardziej lojalny niż przypuszczaliśmy. Ponad połowa osób w naszym sklepie robi kolejne zakupy na bazie poprzednich zakupów i tego, co tam znalazło się w koszyku. Kolejna istotna rzecz, to fakt, że konsument dużo czyta. Ponad 44 proc. osób, które robią zakupy na naszej stronie, czyta opisy produktów. A im większa cena produktu, tym bardziej jest chęć przeczytania o produkcie i sprawdzenie jego składu. Technologia daje nam nowe zachowania konsumentów, zwiększa ich lojalność i poszerza wiedzę na temat produktów – dodał Tomasz Michalski.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!