Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

FRSiH 2015: Rynek dystrybucji na progu zmian (pełna relacja)

Strona 2 z 5

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 09-11-2015, 10:53

Podsumowując ekspertka podkreśliła, że zajdą zmiany w procesie integracji. - Nastąpi zacieśnienie współpracy w łańcuchu dostaw, widoczny będzie dalszy rozwój marek własnych. Nowoczesne technologie pomogą w problemach związanych z logistyką i e-handlem. Na ile będą istotne? Czy dystrybutorzy będą bardziej logistykami czy detalistami? - zastanawiała się ekspertka.

Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, mówił o przyszłości w kontekście zmiany pokoleniowej na rynku hurtu, a także planowanych zmian w prawie.
- Inwestujemy w rozwój i przedsiębiorczość Polaków, trzeba dać im do tego odpowiednie narzędzia. Stąd rozwój sieci franczyzowych, szkolenia specjalistyczne dla młodych ludzi, a także szkolenia dla pracowników handlu. Tworzymy nową generację przedsiębiorców. To ważne, bo stoimy w obliczu zmiany pokoleniowej i ona zaważy, jak będzie wyglądał ten rynek w przyszłości. Albo starsi przekażą swoje biznesy dzieciom, albo młodzi sprzedadzą je dużym graczom. Handel hurtowy odczuje konsekwencje -uważa członek zarządu Grupy Eurocash.

Pedro Martinho podkreślił, że Polska jest rynkiem nowoczesnego handlu. - Klienci wolą małe i średnie sklepy, to światowa tendencja. Bliskość, znajomość personelu, oszczędność czasu, wiedza skąd jest towar - to jest bardzo ważne dla konsumentów. Nie poddaliśmy się presji dużych sieci i dlatego mamy w Polsce nowoczesny rynek, i to pomimo wielu trudności i przeszkód ustawowych. Przed nami nowe wyzwania - mam tu na myśli podatek od hipermarketów, który ma objąć sklepy o powierzchni od 250 mkw. Osobiście bardzo źle się z tym czuję - sam namawiałem franczyzobiorców, żeby zwiększali sale sprzedaży, inwestowali w swoje placówki. Nowy podatek będzie olbrzymim utrudnieniem dla polskich spółdzielni handlowych i franczyz. Może nawet nastąpić koniec spółdzielni w Polsce. Duzi gracze mają łatwiej, bo przerzucą część kosztów na producentów. Sieci będą tworzyły nowe modele sklepów - do 249 mkw. To spowoduje większą konkurencję na rynku sklepów małopowierzchniowych. Wzrosną również czynsze dla małych sklepów. Będziemy musieli się z tym zmierzyć - mówił Pedro Martinho.

więcej informacji:

FRSiH2015 RSS ALERT    /    rynek handlu hurtowego w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!