Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

FRSiH 2015: Rynek dystrybucji na progu zmian (pełna relacja)

Strona 3 z 5

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 09-11-2015, 10:53

O rozwoju dystrybucji poprzez integrację i specjalizację opowiedział prezes Grupy Kapitałowej Specjał, Krzysztof Tokarz. - Wspólny projekt PHU Specjał, spółki Delko oraz PT Dystrybucja (dawnej Polski Tytoń) pod roboczą nazwą Integracja ma pomóc małym sklepom detalicznym. Będziemy mogli im zaoferować lepsze warunki zakupowe, szerszy asortyment, wspierające sprzedaż działania marketingowe, a w konsekwencji obniżenie kosztów – przedstawił swoją wizję rozwoju prezes Specjału.

- Projekt został zainspirowany spadającą liczbą małych sklepów i rosnącym usieciowieniem. Mimo, iż maleje rynkowy udział niezależnych sklepów spożywczych, ich obroty rosną, bo te placówki są coraz bardziej konkurencyjne. Tymczasem w hurcie działa coraz mniej podmiotów. Przyczyn takiego stanu rzeczy upatruję w dużej konkurencji, a także zmianie pokoleniowej w tym sektorze - część przedsiębiorstw upada, część jest sprzedawanych. Ponadto rośnie znaczenie dystrybutorów, którzy prowadzą własne sieci sklepów. Taka współpraca jest nieodzowna, żeby sensownie prowadzić biznes - uważa prezes GK Specjał.

- Jeśli chcemy żeby sklepy zarabiały, musimy im pomóc. Podmiotami naszej spółki są sklepy franczyzowe Grupy Specjał: Nasz Sklep i Livio – w sumie 5 tys. placówek. Scenariusze rozwoju tych formatów były dwa. Albo rozszerzamy kategorie o tytoń, chemię, mięso i wędliny – to trudne, czasochłonne i kosztowne; albo dogadamy się z dystrybutorami, aby różnice kapitałową i wolumenową nadrobić. I to wybraliśmy. Co zyskamy? Efekt synergii, transfer know-how i zasobów ludzkich oraz zwiększenie liczby sklepów, które będą franczyzobiorcami - wyjaśnił Krzysztof Tokarz.

Dodał, że docelowo GK Specjał chce dołączyć do oferty swoich sklepów więcej produktów z takich kategorii jak: mięso i wędliny, artykuły non-food, prasa. 
- Cel wyznaczyliśmy sobie rok temu - chcemy mieć 10 tys. sklepów franczyzowych, w tym 1,5 tys. w twardej franczyzie, w 2017 roku. To realny cel. Sklepy w dobrych franczyzach są skazane na sukces. Szacujemy dziś wartość naszych przychodów na 10 mld zł, w 2017 roku będzie to 20 mld zł. Będziemy dużym partnerem dla producentów i dla placówek handlowych - mówił prezes Grupy Kapitałowej Specjał.

Wspólne projekty w ramach przedsięwzięcia Integracja to: działania prosprzedażowe (gazetki, targi, bilbordy, plakaty), Uniwersytet Przedsiębiorczości (szkolenia franczyzobiorców), planogramy, e-hurtownia, umowy około biznesowe (Specjał Finanse). - Spodziewamy się wzrostu obrotów i rentowności sklepów, a w związku ze znacznym zwiększeniem liczby punktów franczyzowych wejdziemy na nowe rynki lokalne, poszerzając zasięg terytorialny  - podsumował Krzysztof Tokarz.

więcej informacji:

FRSiH2015 RSS ALERT    /    rynek handlu hurtowego w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.214.23.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!