Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce (relacja+zdjęcia)

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 13-11-2018, 15:04
W jaki sposób sprzedawcy w kanale e-commerce mogą wykorzystać nowe technologie do optymalizacji kosztów i sprzedaży? Czy media społecznościowe mogą pomóc detalistom w przygotowaniu oferty dla konsumentów? Jak będzie rozwijać się kanał e-commerce i jakich trendów można spodziewać się w tym kanale w najbliższym czasie? - zastanawiali się uczestnicy panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.
FRSiH 2018: Omnichannel, Digital, E-commerce (relacja+zdjęcia)
fot. materiały prasowe PTWP

Prowadzący debatę Maciej Szatkowski, senior manager w KPMG Polska zauważył, że rynek handlowy znalazł się w momencie dynamicznych zmian. - Firma KPMG co roku przygotowuje globalne badanie rynku handlowego, poprzez wywiady i ankiety przeprowadzane wśród zarządów największych producentów, sieci handlowych oraz sprzedażowych platform internetowych. W tym roku nasz raport nosi tytuł „No normal is the new normal” – co oznacza, że nową normą staje się brak normalności. To pokazuje, w jakiej sytuacji się znajdujemy - w momencie dynamicznych zmian – mówił Maciej Szatkowski.

- Obserwując rynek na całym świecie widzimy, że strategie firm handlowych opierają się na trzech filarach: po pierwsze, na poszukiwaniu efektywności ekonomicznej, zarówno po stronie zakupów, jak i operacyjnej, po drugie na podążaniu w kierunku convenience i zwiększaniu wygody dokonywania zakupów, a po trzecie na budowaniu pozytywnych doświadczeń konsumenckich. Wszystkie trzy kierunki są dosyć mocno związane z rozwojem technologii – zauważył.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowe technologie mogą pomóc między innymi w kwestii poszukiwania efektywności ekonomicznej. – Przykładem jest Alibaba, który zmniejszył powierzchnie magazynowe, wprowadzając pełną robotyzację. Dzięki temu firma zmniejszyła koszt najmu magazynów i stała się bardziej konkurencyjna – mówił Marcin Dąbrowski, CEO Surge Cloud. Jak zauważył, w optymalizacji asortymentu i poprawie dostępności towarów może pomóc tzw. inteligentna półka, którą stworzyła jego firma.

Magdalena Krasoń Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce GS1 Polska uważa, że efektywność kosztowa jest możliwa między innymi dzięki łączeniu sklepu stacjonarnego z tym co dają kanały cyfrowe. - Zgodnie z raportem Deloitte, na każdego dolara wydanego w sklepie stacjonarnym 56 centów przypada na efekt styku klienta z rynkiem cyfrowym. Według raportu, jeśli klient korzysta z wielu kanałów, przynosi to wartość dodaną. To oznacza, że detaliści powinni pracować efektywnie w jednym i drugim kanale – mówiła ekspertka.

Standardy GS1, czyli kody służące do jednoznacznej identyfikacji produktowej, także mogą służyć poprawie efektywności. Przykładem efektywnego wykorzystania danych produktowych są kasy samoobsługowe, oparte na standardach GS1, a także np. całodobowy sklep samoobsługowy Bio Family, przy wdrożeniu którego również brała udział firma GS1 Polska.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!