Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

FRSiH 2018: Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej? (pełna relacja)

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 09-11-2018, 16:01
Jak mądrze i skutecznie odpowiadać na oczekiwania konsumentów, czym jest dzisiaj przyjemność w odniesieniu do zakupów oraz czy warto płynąć z prądem czy lepiej pozostać w niszy - to tematy poruszone przez uczestników debaty "Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?", która odbyła się podczas XI Forum rynku Spożywczego i Handlu.
FRSiH 2018: Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej? (pełna relacja)
Uczestnicy debaty "Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?"

Debatę rozpoczęła prezentacja o kluczowych trendach w handlu, przygotowana przez Joanę Sokolnik, Senior Analyst w firmie Euromonitor. Panelistka wyróżniła trzy, spośród ośmiu, megatrendów istotnych dla branży spożywczej i detalicznej: trend prozdrowotny, etyczny styl życia oraz doświadczanie.

- Prognozujemy, że sprzedaż paczkowanych produktów prozdrowotnych wzrośnie z 9,6 mld zł w tym roku do 11,1 mld zł w 2023 roku. Najszybciej rosnącymi kategoriami będą produkty „free from”, czyli bez glukozy, bez laktozy, produkty bezmięsne i ekologiczne. Już 65 proc. polskich konsumentów deklaruje, że preferuje produkty zdrowe, czyli bez chemii i sztucznych dodatków. Jednak tylko połowa badanych ufa etykietom. Co trzeci kupujący twierdzi, ze jest w stanie zapłacić więcej za produkt o dobrym składzie lub ekologiczny. Najbardziej pożądane będą: surowa nieprzetworzona żywność, produkty o czystej etykiecie oraz produkty bez cukru, który stał się wrogiem nr 1 – mówiła Joana Sokolnik.

Jak zaznaczyła przedstawicielka Euromonitora, wiele czołowych koncernów spożywczych zadeklarowało działania nie tylko na rzecz poprawy receptur produktów, ale i ochrony klimatu. – Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą kupować tak, aby chronić środowisko. Firmy na to odpowiadają, m.in. poprzez redukcję CO2 czy plastikowych opakowań – wyjaśniła Joana Sokolnik.

Doświadczanie, czyli trend experience more, będzie natomiast skutkować powstawaniem firmowych sklepów i kawiarni, spersonalizowanej żywności (np. opakowania ze zdjęciem klienta) oraz produktami z … drukarki 3D.

- Kluczem do zdobycia zaufania konsumenta będzie przejrzystość, a odpowiedzialność społeczna firm to dziś obowiązek – podsumowała Joana Sokolnik.

W dalszej części dyskusji jej uczestnicy zastanawiali się, jak sprostać wysokim, a często także sprzecznym, oczekiwaniom współczesnych konsumentów.

– Żyjemy na granicy dwóch światów. Z jednej strony modna jest filozofia slow life, czyli niespieszne celebrowanie życia. Z drugiej obserwujemy pędzących pracowników korporacji, którzy nie chcą robić zakupów codziennie, bo nie mają na to czasu. Ale rozwiązania dla tych dwóch różnych grup konsumentów są spójne i spotykają się w jednym miejscu, to sklep Biedronka 2.0 - mówił Jakub Linkowski, starszy kierownik projektów w Jeronimo Martins Polska.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!