FRSiH 2018: Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych (relacja+zdjęcia)
- Autor: AT/portalspozywczy.pl
- Data: 16-11-2018, 19:30

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich podmiotów oznacza termin CSR.
Krzysztof Bożek, współtwórca i współwłaściciel sieci wegańskich restauracji Krowarzywa, przyznał, że dla niego społeczna odpowiedzialność biznesu od samego początku była kluczowym tematem.
- Nasza działalność opiera się o sprzedaż produktów w 100 proc. roślinnych, wegańskich. Jest to dla nas główny wyznacznik społecznej odpowiedzialności biznesu. To, co sprzedajemy jest bardziej ekologiczne, ma mniejszy wpływ na obciążenie środowiska i jest nieobarczone względami etycznymi, czyli cierpieniem zwierząt. Myślę więc, że sam fakt, że to, co sprzedajemy jest w 100 proc. roślinne jest naszą główną odpowiedzią na to zagadnienie - dodał.
Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska przyznał, że choć społeczna odpowiedzialność biznesu była na początku kojarzona z działalnością filantropijną firm, w ostatnich czasach jej definicja uległa znacznemu rozszerzeniu i modyfikacji.
Dziś Carrefour opiera swoje działania w obszarze CSR na trzech filarach.
- Pierwszy dotyczy przeciwdziałania wszelkim formom marnotrawstwa: żywności, energii i skutków naszych oddziaływań. Drugi to ochrona bioróżnorodności, a trzeci wspieranie partnerów lokalnych, nie tylko dostawców, ale także NGO-sów działających wokół naszych placówek. Dodatkowo na poziomie globalnym wprowadziliśmy działanie strategiczne: Plan Transformacji Żywieniowej. Wyraża się on w strategii Act For Food. Są to wszelkie działania, które mają na celu poprawę żywności, produktów, tego jak żyjemy i jakimi jesteśmy ludźmi po to żeby lepiej żyć. Realizujemy ją w każdym z krajów w sposób adaptowany do potrzeb lokalnych - dodał.
Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii Roślinnie Jemy przyznał, że rozumie CSR jako ujęcie w procesie decyzyjnym różnych interesariuszy: nie tylko klientów, dostawców i pracowników, ale też lokalnych społeczności, społeczeństwa czy zwierząt.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
- Robert Noceń
- RSS
- ALERT
- Katarzyna Scheer
- RSS
- ALERT
- Aleksandra Robaszkiewicz
- RSS
- ALERT
- Maciej Otrębski
- RSS
- ALERT
- Witek Sysiak
- RSS
- ALERT
- Krzysztof Bożek
- RSS
- ALERT
- Inga Songin
- RSS
- ALERT
- społeczna odpowiedzialność biznesu
- RSS
- ALERT
- CSR w handlu
- RSS
- ALERT
- plastik
- RSS
- ALERT
- marnowanie żywności
- RSS
- ALERT
- Mariusz Szymyślik
- RSS
- ALERT
- sieci handlowe
- RSS
- ALERT
- sieci handlowe w Polsce
- RSS
- ALERT
- FRSiH 2018
- RSS
- ALERT
- CSR
- RSS
- ALERT
Powiązane tematy:
-
Prezes Netto: Klienci szukają taniej żywności
-
Euro Sklep kończy 25 lat
-
Lidl obiecuje chronić polskie rodziny przez inflacją. O co chodzi?
-
Sieci źle oznaczają ceny. Biedronka, Kaufland, Auchan ukarani przez UOKiK
-
Lidl otwiera energooszczędny i ekologiczny sklep w Warszawie
-
Foodsharing - sposób na niemarnowanie żywności
-
Dlaczego hipermarkety tracą rynek? "Konsumenci szukają prostszych rozwiązań"
-
Duże sieci są w stanie powstrzymać wzrost cen? Robią to na dwa sposoby
-
Marnowanie żywności: Dlaczego w restauracjach wyrzuca się tyle jedzenia?
-
ekonomiczny poniedziałek
System kaucyjny coraz bliżej. To rewolucja dla sklepów i konsumentów
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)