Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

FRSiH 2018: Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych (relacja+zdjęcia)

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2018, 19:30
Choć definicja społecznej odpowiedzialności biznesu uległa w ostatnim czasie znacznemu rozszerzeniu, jej kluczowe elementy są wspólne dla największych graczy rynku FMCG. Sieci handlowe, gastronomia i producenci żywności aktywnie włączają się również w działania na rzecz ograniczenia zjawiska marnowania żywności i zmniejszenia użycia plastiku - to wnioski płynące z debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.
FRSiH 2018: Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych (relacja+zdjęcia)
Uczestnicy debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018, fot. PTWP

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich podmiotów oznacza termin CSR.

Krzysztof Bożek, współtwórca i współwłaściciel sieci wegańskich restauracji Krowarzywa, przyznał, że dla niego społeczna odpowiedzialność biznesu od samego początku była kluczowym tematem.

- Nasza działalność opiera się o sprzedaż produktów w 100 proc. roślinnych, wegańskich. Jest to dla nas główny wyznacznik społecznej odpowiedzialności biznesu. To, co sprzedajemy jest bardziej ekologiczne, ma mniejszy wpływ na obciążenie środowiska i jest nieobarczone względami etycznymi, czyli cierpieniem zwierząt. Myślę więc, że sam fakt, że to, co sprzedajemy jest w 100 proc. roślinne jest naszą główną odpowiedzią na to zagadnienie - dodał.

Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska przyznał, że choć społeczna odpowiedzialność biznesu była na początku kojarzona z działalnością filantropijną firm, w ostatnich czasach jej definicja uległa znacznemu rozszerzeniu i modyfikacji.

Dziś Carrefour opiera swoje działania w obszarze CSR na trzech filarach.

- Pierwszy dotyczy przeciwdziałania wszelkim formom marnotrawstwa: żywności, energii i skutków naszych oddziaływań. Drugi to ochrona bioróżnorodności, a trzeci wspieranie partnerów lokalnych, nie tylko dostawców, ale także NGO-sów działających wokół naszych placówek. Dodatkowo na poziomie globalnym wprowadziliśmy działanie strategiczne: Plan Transformacji Żywieniowej. Wyraża się on w strategii Act For Food. Są to wszelkie działania, które mają na celu poprawę żywności, produktów, tego jak żyjemy i jakimi jesteśmy ludźmi po to żeby lepiej żyć. Realizujemy ją w każdym z krajów w sposób adaptowany do potrzeb lokalnych - dodał.

Maciej Otrębski, Strategic Partnership Manager w kampanii Roślinnie Jemy przyznał, że rozumie CSR jako ujęcie w procesie decyzyjnym różnych interesariuszy: nie tylko klientów, dostawców i pracowników, ale też lokalnych społeczności, społeczeństwa czy zwierząt.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!