Fundusz Mid Europa Partners rozmawia w sprawie akwizycji z kilkoma sieciami
Fundusz Mid Europa Partners rozmawia w sprawie akwizycji z kilkoma podmiotami w Polsce. - Wśród nich są duże sieci, które potem mogłyby wejść do grupy z Żabką - mówi serwisowi portalspozywczy.pl partner w funduszu Zbigniew Rekusz.

Partner w Mid Europa Partners zaznacza, że fundusz zamierza rozwijać Żabkę organicznie i poprzez akwizycje.
- Chcemy poprawiać marżowość sieci, między innymi poprzez zmianę mixu produktowego. Myślę, że będziemy przeglądać asortyment pod względem efektywności, doboru, marżowości i tutaj mogą nastąpić zmiany. Poza tym, chcemy położyć nacisk na zdrową żywność i marki własne - mówi Zbigniew Rekusz.
Fundusz szacuje, że Żabka będzie otwierać 300-350 nowych sklepów co roku.
- Oprócz tego, zupełnie niezależnie przygotowujemy firmę do przejmowania innych sieci. Tutaj jednym z kluczowych elementów jest rozbudowa sieci logistycznej - mówi.
- Nie wystarczy przejąć sieci handlowej w danym regionie, trzeba ją także sprawnie obsłużyć. Dlatego planujemy budowę nowych centrów logistycznych na terenie kraju, ale na razie za wcześnie na szczegóły - dodaje.
Jak informuje partner w Mid Europa Partners, fundusz rozmawia w Polsce z różnymi firmami, w tym także z dużymi sieciami handlowymi.
- Jest kilka podmiotów, z którymi obecnie rozmawiamy. Są to również duże sieci w Polsce, dlatego jest bardzo możliwe, że to fundusz będzie się angażować w przejęcie tych spółek, które potem mogłyby wejść do grupy z Żabką - mówi Zbigniew Rekusz.
Przypomnijmy, że Mid Europa Partners w lutym podpisał z Penta Investments umowę sprzedaży Żabki. Wartość transakcji wynosi 400 mln euro, a jej realizacja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Żabka Polska to sieć sklepów typu convenience w Polsce, licząca w całym kraju około 2,5 tys. placówek Żabka oraz około 60 punktów nowego formatu Freshmarket.
Czytaj także:
Mid Europa Partners: Nowa strategia dla Żabki. Sieć będzie otwierać 300-350 sklepów co roku


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.