Galeriom nastawionym wyłącznie na handel grozi zamknięcie
- Autor: Newseria
- Data: 31-10-2017, 13:47

– Sektor retail idzie dwukierunkowo. Pierwszym kierunkiem są duże obiekty handlowe, multifunkcjonalne, np. nowo otwarta Galeria Północna w Warszawie czy obiekt we Wrocławiu, gdzie oprócz konceptu handlowego jest dużo przestrzeni rozrywkowej. Druga droga prowadzi do convenience store’ów, czyli sklepów wygodnych zakupów, gdzie klient może szybko podjechać, bez konieczności wjeżdżania na parkingi podziemne, bez długich podróży korytarzami galerii, żeby zrobić potrzebne zakupy – ocenia Rafał Trusiewicz, prezes zarządu Katharsis Development, w rozmowie przeprowadzonej podczas European Retail Congress, zorganizowanego przez Executive Club.
Z raportu Colliers International wynika, że w ciągu pierwszego półrocza 2017 roku w Polsce oddano do użytku ok. 30 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych, z czego połowa to rozbudowy. Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wyniosły na koniec czerwca ok. 11,2 mln mkw. Na koniec II kwartału tego roku w budowie znajdowało się blisko 750 tys. mkw. powierzchni, z czego 47 proc. trafi na rynek do końca 2017 roku. Już teraz liczba nowoczesnych galerii handlowych przekroczyła 500 obiektów.
– Klimat inwestycyjny jest bardzo dobry. Jest bardzo dużo pieniędzy na rynku. Uważam, że mamy bardzo dobry klimat inwestycyjny, natomiast należałoby spokojnie się zastanawiać nad zamknięciami swoich pozycji – przekonuje ekspert.
Wraz ze wzrostem liczby centrów handlowych widać wyraźną zmianę zachowań klientów. Większość z nich to osoby, które centra traktują jako miejsca do spędzania wolnego czasu i chętnie korzystają z ich oferty usług i rozrywki.
– Bardzo wiele galerii handlowych będzie musiało zmienić swój sposób funkcjonowania. Ludzie już nie chodzą do galerii handlowych tylko na zakupy, niektóre duże projekty handlowe są modernizowane tak, aby położyć o wiele większy nacisk na rozrywkę, tzw. lifestyle. Jest dużo projektów typu starych supermarketów – wielkich, blaszanych galerii spożywczych, które muszą zamykać swoje koncepty, ponieważ nie są dostosowane do dzisiejszych potrzeb klienta – mówi agencji Newseria Biznes Rafał Trusiewicz.
Coraz więcej centrów jest rozbudowywanych i modernizowanych – stanowią ok. 12 proc. powierzchni znajdującej się obecnie w budowie. Zmiany są konieczne, bo centra handlowe muszą dostosować ofertę do różnych stylów zakupowych. Jak podkreśla prezes Katharsis Development, w przypadku nowo powstających obiektów kluczowa jest odpowiednia lokalizacja.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Centrum Handlowe Gocław rozpoczęło sezon wakacyjny
-
Centra handlowe żądają opłat za sprzedaż online. Branża ostrzega najemców
-
Atrium European Real Estate z nowym CEO
-
Dyrektor Manufaktury: Jak zawalczyć o uwagę i czas klientów centrów handlowych?
-
"Weekend dla zdrowia" w CH Westfield Arkadia
-
Ukraińskie firmy myślą o ekspansji w Polsce. W które obszary rynku celują?
-
Gemini Park Bielsko-Biała z nowymi lokalami i atrakcjami
-
Zniesienie obostrzeń ożywiło rynek centrów handlowych
-
Carrefour Polska sprzedany! Na ten ruch zanosiło się od lat
-
Galeria Mokotów zmienia nazwę. Zamiast swojskiego Galmoka będzie bardziej światowo
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
komentarze (2)
convenience store’ów ????????????????????????? jeżeli nikt tego nie rozumie (nawet anglojęzyczni) i trzeba zaraz dodać tłumaczenie polskie - to po co te dziwolągi pisać?
OdpowiedzZakaz handlu w niedzielę wyniszczy galerie a ludzie i tak nie będą chodzić do kościoła. Ja pod wpływem nachalnej propagandy kościelnej popartej przez dyktaturę PISu zrezygnowałem z kościoła.
Odpowiedz