Gazetki promocyjne supermarketów kuszą klientów świeżymi produktami
Sieciami najbardziej skoncentrowanymi na produkty świeże są supermarkety i hipermarkety. W 2010 roku w supermarketach poświęcono 18 proc. powierzchni w gazetkach na produkty świeże, od początku 2011 roku już 20 proc. Do najpopularniejszych produktów z tej kategorii należą wędliny, owoce i warzywa oraz mięso, w hipermarketach na pierwszym miejscu są owoce i warzywa. Wśród sieci z kanału hipermarketów królują Carrefour i Kaufland, na trzecim miejscu jest Tesco.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
ABR Sesta wytypowała 20 produktów, które najczęściej pojawiają się na pierwszej stronie w gazetkach handlowych. Zdecydowana większość to produkty świeże, dopiero na 13 miejscu pojawiła się Coca-Cola 2x2L. Wśród liderów znajdują się schab wieprzowy bez kości 1kg, karkówka wieprzowa bez kości 1kg, łopatka, ćwiartka z kurczaka czyli po prostu świeże mięso. Wśród warzyw dominują pomidory 1kg, z owoców arbuz, banany, winogrona, brzoskwinie i jabłka. Na dalszych miejscach znalazło się piwo i słodycze - produkty spoza grupy świeże, należące do FMCG. Jedynym produktem niespożywczym są pieluszki Pampers.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Byli w Żabce, są w Horteksie. Co wiemy o Mid Europa Partners?
-
Kaufland promuje pracę w logistyce rapowym teledyskiem
-
Ekspert: Carrefour koncentruje się na rynkach obiecujących
-
Carrefour szukał nowych konceptów. Otworzył ponad 120 outletów w swoich sklepach
-
Przejęcie Carrefoura dobrą informacją dla polskiego konsumenta
-
Sprzedaż Carrefour Polska: format hipermarketów się wypalił [WYWIAD]
-
Carrefour Polska ma nowego właściciela
-
Polskie truskawki w Carrefourze: Ile obecnie kosztują?
-
Właściciel Lidla i Kauflandu chwali się rocznymi wynikami
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (2)
To ja się pytam, po co otwierać hipermarket 100 tys m kw.jeśli najskuteczniejsza jest promocja łopatki czy ćwiartki - może wystarczy mieć sieć sklepów (sklepików) mięsnych lub warzywnych?
OdpowiedzGazetki promocyjne to piękna sprawa :) Kiedyś trzeba było zbierać mnóstwo gazetek w domu, ale teraz wystarczy wejść na www.gazetkapromocyjna24.pl i wszystkie gazetki są w jednym miejscu :)
Odpowiedz