Sieciami najbardziej skoncentrowanymi na produkty świeże są supermarkety i hipermarkety. W 2010 roku w supermarketach poświęcono 18 proc. powierzchni w gazetkach na produkty świeże, od początku 2011 roku już 20 proc. Do najpopularniejszych produktów z tej kategorii należą wędliny, owoce i warzywa oraz mięso, w hipermarketach na pierwszym miejscu są owoce i warzywa. Wśród sieci z kanału hipermarketów królują Carrefour i Kaufland, na trzecim miejscu jest Tesco.
ABR Sesta wytypowała 20 produktów, które najczęściej pojawiają się na pierwszej stronie w gazetkach handlowych. Zdecydowana większość to produkty świeże, dopiero na 13 miejscu pojawiła się Coca-Cola 2x2L. Wśród liderów znajdują się schab wieprzowy bez kości 1kg, karkówka wieprzowa bez kości 1kg, łopatka, ćwiartka z kurczaka czyli po prostu świeże mięso. Wśród warzyw dominują pomidory 1kg, z owoców arbuz, banany, winogrona, brzoskwinie i jabłka. Na dalszych miejscach znalazło się piwo i słodycze - produkty spoza grupy świeże, należące do FMCG. Jedynym produktem niespożywczym są pieluszki Pampers.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (2)
To ja się pytam, po co otwierać hipermarket 100 tys m kw.jeśli najskuteczniejsza jest promocja łopatki czy ćwiartki - może wystarczy mieć sieć sklepów (sklepików) mięsnych lub warzywnych?
OdpowiedzGazetki promocyjne to piękna sprawa :) Kiedyś trzeba było zbierać mnóstwo gazetek w domu, ale teraz wystarczy wejść na www.gazetkapromocyjna24.pl i wszystkie gazetki są w jednym miejscu :)
Odpowiedz