Gazetki reklamowe sieci sklepów przegląda coraz mniej klientów
Jak wynika z danych GfK Polonia o 15 proc. spadła liczba konsumentów, którzy otrzymują broszury reklamowe sieci sklepów i je przeglądają.
Na przestrzeni ostatnich czterech lat na stałym poziomie utrzymuje się liczba osób, które dostają ulotki, ale ich nie przeglądają (ok. 23 proc. badanych). Spada zaś liczba, tych, którzy dostają ulotki i je przeglądają. Cztery lata temu było to 49 proc. badanych, obecnie liczba ta spadła do 34 proc. ankietowanych.
Jednocześnie rośnie grupa aktywnych konsumentów, którzy dostają gazetki, przeglądają je I dokonują zakupów, prezentowanych w nich produktów. Cztery lata temu było to jedynie 5 proc., a obecnie 12 proc. badanych.
Zdaniem analityków zmiany te związane są z poznaniem mechanizmów marketigowych sieci. Ci, do których gazetki są adresowane nauczyli się z nich korzystać, a pozostali odrzucają je jako nieiteresujący przekaz, którego nawet nie przeglądają.
