Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Gemini Holding: Ruch w naszych galeriach handlowych powyżej prognoz

Centra handlowe Gemini Park zyskują klientów. Ruch w galeriach należących do Gemini Holding stanowi od 60 proc. do 68 proc. w stosunku do notowanego przed pandemią, czyli dużo ponad prognozy rynkowe.

Gemini Holding: Ruch w naszych galeriach handlowych powyżej prognoz
Gemini Holding: Ruch w naszych galeriach handlowych powyżej prognoz , fot. materiały prasowe

Decyzja o otwarciu centrów handlowych zachęciła Polaków do zakupów. Pomimo ostrożnych prognoz dotyczących liczby odwiedzających, pierwszy tydzień działalności przynosi obiecujące wyniki, nie tylko obiektom, ale przede wszystkim ich najemcom.

- Dane spływające z galerii nie odzwierciedlają przewidywanego wcześniej trendu. To dobra wiadomość zarówno dla zarządców centrów handlowych, jak i ich partnerów biznesowych. Pokazuje to, że klient wraca, w miarę jak kolejne ograniczenia są luzowane - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

I faktycznie, jak podaje Retail Institute, w pierwszy tygodniu po otwarciu galerii, w średnich centrach handlowych ruch oscylował na poziomie 60 proc., a w dużych na poziomie 51 proc. w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. Tymczasem analitycy spodziewali się, że ledwo osiągnie on 40 proc. Pozytywny trend widać wyraźnie na przykładzie galerii Gemini Park w Tarnowie, Tychach i Bielsku-Białej.

Gemini Park Tarnów szybko zyskuje klientów. W pierwszym tygodniu footfall obiektu wynosił już 68,5 proc. w stosunku do bardzo dobrego wyniku w tym samym czasie rok temu. 

Klientów przybywa także w Gemini Park Tychy. W pierwszym tygodniu po wznowieniu działalności zanotowano tu footfall na poziomie 68 proc. w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. Tak dobry wynik galerii to m.in. zasługa otwarcia w pierwszym tygodniu aż 84 proc. sklepów w centrum handlowym.

Również w Gemini Park Bielsko-Biała jest coraz więcej kupujących. Footfall w obiekcie oscyluje dziś w granicach 60 proc. w porównaniu do footfall'u w tym samym okresie przed rokiem. Podobnie jak w Tychach i Tarnowie, tak i tutaj 4 maja otwarto zdecydowaną większość sklepów. Rozruch nastąpił z 107 czynnymi lokalami.

Rosnący ruch w galeriach przekłada się na liczbę transakcji, notowanych na rynku. Jak podaje Credit Agricole Bank Polska w minionym tygodniu wartość transakcji w sklepach odzieżowych i obuwniczych wzrosła aż o 144 proc. i była aż o 17 proc. wyższa niż przed pandemią.

Zyskują także sklepy RTV i AGD. Tutaj wartość transakcji poszła w górę o 60 proc. Znacznie więcej klienci wydali także na kategorię "inne wydatki", tutaj zanotowano wzrost na poziomie 30 proc. Odmrożenie handlu skłoniło Polaków do głębszego sięgnięcia do portfeli, w efekcie czego aż o 8 proc. wzrosły wydatki gospodarstw domowych.

Zdaniem Anny Malcharek sprzedaży pomóc mogłaby kolejna decyzja rządzących, tym razem przywracająca handel w niedzielę. - Rynek retail potrzebuje działań pobudzających nie tylko ruch w galeriach i sklepach, ale przede wszystkim sprzedaż. Szansą na to, aby najemcy mogli odrobić szybko straty jest przywrócenie niedziel handlowych. Przed wprowadzeniem ograniczeń handlu 2 lata temu niedziela generowała znaczną część przychodów sklepów. W obecnej sytuacji konieczne staje się więc przywrócenie jej jak bodźca, który może wesprzeć handlowców i pomóc budować PKB - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

galerie handlowe RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Gemini Holding RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!