Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

GfK: Polscy konsumenci kupują FMCG głównie w dyskontach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ GfK
  • Data: 19-04-2017, 10:41
Blisko 60 proc. polskich nabywców wskazuje sklepy dyskontowe jako główne miejsce zakupów produktów FMCG. Nieznacznie zmalało zainteresowanie małymi sklepami spożywczymi (18 proc. w 2016 wobec 21 proc. w 2015). Pozycja hipermarketów i supermarketów utrzymuje się na stabilnym poziomie (odpowiednio 16 i 8 proc.)
GfK: Polscy konsumenci kupują FMCG głównie w dyskontach
fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wybierając sklep będący głównym miejscem zakupów, nabywcy kierują się przede wszystkim korzystnymi cenami produktów (50 proc. wskazań), jak również konkretnych artykułów (32 proc.). Istotne są także lokalizacja (32 proc.) oraz przyzwyczajenie (31 proc.).

Renata Twardowska, ekspert GfK w dziale Consumer Goods & Retail, jest zdania, że wybór sklepów dyskontowych na główne miejsce zakupów wyraźnie determinuje cena. - W przypadku hipermarketów są to natomiast oferowane rabaty. Asortyment (bogaty także w produkty świeże) jest istotny dla osób, które robią zakupy głównie w supermarketach, a lokalizacja i atmosfera zakupów – w małych sklepach spożywczych - dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!