Jak wynika z raportu, w 2017 r. wzrost obrotów w sklepach stacjonarnych w Polsce wyniósł 8,9 proc. licząc w euro oraz  6,3 proc. licząc w lokalnej walucie.

Analitycy GfK zwracają uwagę, że handel w sklepach stacjonarnych traci udziały w rynku na rzecz handlu internetowego, jednak w ubiegłym roku wzrost popytu był w stanie zrekompensować ten spadek udziałów.

GfK zauważa także, że następuje ewolucja zachowań konsumenckich, szczególnie młodych ludzi. - Obserwatorzy mediów społecznościowych nie są już pod wrażeniem drogich samochodów i zegarków, ale raczej zwracają uwagę na modny i niecodzienny styl życia. Ta ewolucja zachowań konsumenckich zmierzająca do coraz większego skupienia się na rozrywce i usługach dokonuje się ze szkodą dla handlu detalicznego. Zjawisko to, wraz z ogólnym wzrostem zamożności oraz konkurencją ze strony Amazon i podobnych sprzedawców internetowych może tłumaczyć wieloletni spadek wydatków w sklepach stacjonarnych – czytamy w raporcie.

W 2017 r. udział wydatków w stacjonarnych sklepach w całej UE wyniósł 30,5% ogólnych wydatków gospodarstw domowych (konsumpcji prywatnej).

Więcej na dlahandlu.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl