Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Gorsze wyniki finansowe Almy. Spółka ograniczyła plany inwestycyjne na 2016 r.

Alma Market podała wyniki finansowe za ubiegły rok. W roku 2015 nastąpił spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży z działalności kontynuowanej w porównaniu z rokiem 2014 o kwotę 93,0 mln zł do wysokości 1 563,6 mln zł, co oznacza procentowy spadek o 5,6 proc.

Gorsze wyniki finansowe Almy. Spółka ograniczyła plany inwestycyjne na 2016 r.
Delikatesy Alma; fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 22-03-2016, 11:15

Jak tłumaczy spółka w raporcie, zrealizowany spadek sprzedaży wynikał przede wszystkim ze spadku przychodów spółki spółki zależnej Krakchemia SA w wysokości 57,2 mln zł i spółki dominującej Alma Market SA w wysokości 34,4 mln zł.

- Grupa osiągnęła spadek zysku brutto na sprzedaży z działalności kontynuowanej o 9,7 mln zł tj. o 2,9 proc. Skonsolidowany zysk netto w 2015 roku wyniósł -145,6 mln zł, obniżając się o 145,4 mln zł w porównaniu z rokiem 2014. W 2015 roku obniżeniu uległy koszty związane z obsługą finansowania zewnętrznego, z którego korzystają spółki z Grupy Kapitałowej. W jego efekcie skonsolidowany wynik finansowy roku 2015 został obciążony kosztami finansowymi w kwocie -7,6 mln zł wobec -9,8 mln zł rok wcześniej. Oznacza to ograniczenie kosztów finansowych o 2,2 mln zł - napisano w raporcie.

Rok 2015 Grupa Kapitałowa Alma Market SA zamknęła stratą w wysokości 145,6 mln zł. Strata przypadająca akcjonariuszom Alma Market SA wyniosła 149,5 mln zł.

Jak podała spółka, na wyniki grupy wpływ miało także utworzenie odpisów aktualizacyjnych i utworzenie rezerw przez spółkę Alma Market SA. - Na konieczność aktualizacji wartości aktywów wpływ miały przede wszystkim negatywne trendy rynkowe w branży sprzedaży detalicznej, skutkujące spadkiem poziomu przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto. Jako drugi czynnik należy wskazać deflacje. Ponadto w wyniku weryfikacji rentowności poszczególnych sklepów, wskazano w sieci gorzej działające placówki. Ich słabe wyniki były przede wszystkim skutkiem nietrafionych lokalizacji - dodano w raporcie.

Czytaj także: Alma Market prognozuje ponad 900 mln zł przychodów w 2016 r.

Alma ograniczyła swoje plany inwestycyjne na 2016 rok, co oznacza zmniejszanie wielkości powierzchni handlowej poszczególnych lokalizacji i zamknięcie kolejnych lokali, celem zwiększenie rentowności sprzedaży realizowanej z 1 mkw. sklepu. - Ewentualne otwarcia nowych sklepów w 2016 roku związane będą z zamianą miejsca sprzedaży lub zajęciem nowego bardzo dobrze ocenionego miejsca pod względem możliwości handlowych - podała firma. 

więcej informacji:

Alma Market RSS ALERT    /    Alma RSS ALERT    /    delikatesy Alma RSS ALERT    /    inwestycje Alma Market RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.33.158
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!