Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Greenwashing: Niejasne slogany wprowadzają klientów w błąd

  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 05-08-2021, 14:00
KE chce prawnie zobowiązać firmy i przedsiębiorców do używania wyłącznie uzasadnionych twierdzeń odnośnie ekologiczności produktów - mówi dr Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym.
Greenwashing: Niejasne slogany wprowadzają klientów w błąd Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym. Fot. PTWP

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Greenwashing, czyli jak konsument wprowadzany jest w błąd

Coraz więcej firm komunikuje o swoich działaniach związanych z ochroną środowiska. Nazywane jest to zielonym marketingiem. Czasem jednak przedsiębiorstwa nie do końca uczciwie postępują i wprowadzają w błąd konsumentów co do swoich proekologicznych działań czy produktów. Takie praktyki określane są jako greenwashing, czyli zielone kłamstwo lub ekościema. Dotyczy to również produktów promowanych jako "ekologiczne".

Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl tłumaczy, że z kontroli internetowych platform handlowych, przeprowadzonej przez Komisję Europejską wynika, że co drugi podmiot promujący w sieci swoje produkty jako ekologiczne i przyjazne dla środowiska, wprowadza konsumenta w błąd.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!