Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Grupa Chorten o godzinach dla seniorów: Sklepy są w tym czasie niemal puste

Sklepy i sieci handlowe znów muszą mierzyć się z nowymi regulacjami, które mocno utrudniają ich funkcjonowanie. Jednym z szeroko dyskutowanych tematów są godziny dla seniorów. Monika Kosz-Koszewska, Dyrektor Marketingu, Rzecznik Prasowy Grupy Chorten mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że w kwietniu br. nie zdały one egzaminu w handlu i teraz też nie są dobrym rozwiązaniem. Lepszym, jak wskazuje, byłoby wprowadzenie uprzywilejowania osób w starszym wieku przy kasie.

Grupa Chorten o godzinach dla seniorów: Sklepy są w tym czasie niemal puste
Grupa Chorten o godzinach dla seniorów: Sklepy są w tym czasie niemal puste, fot. materiały prasowe

Jak sieci handlowe reagują na wzrost zakażeń w Polsce i związane z tym nowe regulacje, takie jak godziny dla seniora oraz zmniejszony limit klientów w sklepach? Czy klienci przestrzegają zaleceń zakrywania ust i nosa w placówkach handlowych?

Monika Kosz-Koszewska, Dyrektor Marketingu, Rzecznik Prasowy Grupy Chorten tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że klienci w większości przypadków przyzwyczaili się do konieczności zakrywania ust i nosa w placówkach handlowych, zwłaszcza teraz, gdy wprowadzono żółte i czerwone strefy, w których jest taki wymóg w całej przestrzeni publicznej.

- W ostatnich dniach obserwujemy również, że klientów jest nieco mniej w sklepach, robią za to bardziej zaplanowane zakupy - dodaje.

Jaki wyglądał handel w kwietniu, gdy po raz pierwszy wprowadzono godziny dla seniorów? - Sklepy były w tym czasie niemal puste, na zakupy przychodziły pojedyncze osoby, natomiast w późniejszym czasie klientów było znacznie więcej, co z kolei w kontekście pandemii również nie było dobrą sytuacją. Godziny dla seniorów w kwietniu nie zdawały egzaminu w handlu, było to szeroko komentowane przez całą branżę, a mimo to rządzący nie wynieśli z tego wniosków - mówi Monika Kosz-Koszewska.

Dodaje, że godziny dla seniorów nie są dobrym rozwiązaniem ze względu na pracę sklepów i sytuację samych klientów. - W godzinach przedpołudniowych największym zainteresowaniem cieszyły się zakupy wśród młodych matek, dla których organizacja dnia także odgrywa dużą rolę. W wielu placówkach w lokalizacjach na nowych osiedlach zamieszkanych przez rodziny z dziećmi nie ma praktycznie klientów. Lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie np. uprzywilejowania osób w starszym wieku przy kasie - tłumaczy.

Innym problemem, który wiąże się z godzinami dla seniorów, jest niewpuszczanie przez niektóre sklepy w Polsce przedstawicieli handlowych w godzinach od 10.00 do 12.00. Krzysztof Mikoda, Dyrektor Sprzedaży ds. Detalu i Hurtu w firmie Vobro w rozmowie w serwisem portalspozywczy.pl mówił, że docierały do niego sygnały, że wiele placówek handlowych nie będzie chciało w czasie godzin dla seniorów wpuszczać przedstawicieli handlowych, a to może bardzo dezorganizować pracę firm z branży FMCG i zaburzać organizację całego łańcucha dostaw.

Monika Kosz-Koszewska podkreśla, że sklepy Grupy Chorten wpuszczają przedstawicieli handlowych w czasie godzin dla seniorów.

- Obsługa klienta nie ma absolutnie żadnego związku z przyjmowaniem przedstawicieli handlowych oraz z obsługą dostaw, które w sposób bezpieczny odbywają się na bieżąco w placówkach partnerskich. Oczywiście wielu producentów i same sklepy ograniczyły kontakt bezpośredni z przedstawicielami handlowymi do niezbędnego minimum i z użyciem wszystkich środków ochronnych - mówi Dyrektor Marketingu Grupy Chorten.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Chorten RSS ALERT    /    godziny dla seniorów RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.79.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!