Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Grupa Chorten: Obserwujemy duże zmiany w trendach konsumenckich

Od 10 lat budując Polską Grupę Sklepów Spożywczych Chorten, obserwujemy duże zmiany w trendach konsumenckich. Dziś podejmowanie decyzji o zakupach spożywczych wiąże się już nie tylko z poszukiwaniem produktów w najniższych cenach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Wyszkowska, dyrektor sprzedaży Grupy Chorten.

Grupa Chorten: Obserwujemy duże zmiany w trendach konsumenckich
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 30-07-2019, 09:56

- Z jednej strony mamy do czynienia z wieloma smart shopperami, którzy śledzą regularnie promocje, korzystając np. z aplikacji mobilnych z gazetkami i przychodzą do konkretnego sklepu, gdy np. jest dobra promocja na kawę czy inne droższe produkty. Z drugiej - klient nie chce przepłacać, ale jednocześnie oczekuje też wysokiej jakości produktów. Najniższa cena nie jest już główną motywacją przy dokonywaniu wyborów w sklepie. Widać to przede wszystkim w segmencie słodyczy, lodów, wędlin czy alkoholi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Wyszkowska, dyrektor sprzedaży Grupy Chorten.

- Klienci nauczyli się czytać etykiety, sprawdzać składy, wybierać świadomie to, co jest dla nich dobre. Oczywiście większą możliwość przebicia mają znane marki z dużymi nakładami na reklamę. Natomiast konsumenci chętnie odkrywają też na sklepowych półkach produkty mniejszych lokalnych producentów, działa tu więc swego rodzaju patriotyzm konsumencki i przekonanie, że jeśli coś zostało wyprodukowane blisko i nie musiało być transportowane tysiące kilometrów, musi być świeże i mniej przetworzone - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tłumaczy, że klienci poszukują produktów premium, ale zależy im także na szybkim czasie przygotowania posiłku, więc dynamicznie rozwija się też półka produktów gotowych. Dla przykładu budując naszą markę Z Podlaskiej Spiżarni idziemy dokładnie w tym kierunku, proponując np. wysokiej jakości tradycyjne dania mrożone lub zupy w słoikach, bez konserwantów i GMO, gotowane na najlepszych warzywach i wodzie źródlanej.

- Współcześni Polacy coraz częściej mogą sobie pozwolić na zagraniczne podróże, a kulinarne inspiracje przenoszą do swojej kuchni, chęć eksperymentowania rozbudowały też programy kulinarne. Dlatego w sklepach pojawiają się regały z kuchniami świata. Dziś częściej niż koncentratu pomidorowego używa się passaty, w kuchni stosuje się też więcej egzotycznych przypraw, dlatego producenci tego sektora bardzo szybko reagują rozszerzając ofertę - mówi Sylwia Wyszkowska.

- Widocznym kierunkiem jest także troska o zdrowie i szczupłą sylwetkę, do tego dochodzą też diety wykluczające pewne składniki, więc obserwujemy coraz bogatszy asortyment chrupkiego pieczywa, jaglanek, owsianek, produktów bez laktozy lub bez glutenu i całe linie produktów bio - dodaje.

Zauważa, że wzrasta też świadomość rodziców, co do produktów, jakie podają swoim dzieciom i tu rynek także nie śpi oferując szeroki wybór np. wędlin, napojów i produktów mlecznych tylko dla maluchów.

- Warto też wspomnieć, że polski konsument coraz lepiej planuje swoje zakupy, ale i tak znacznie różni się od klienta z zachodniej Europy. Jesteśmy przyzwyczajeni, że raz w tygodniu robi się większe sprawunki, jednak w ciągu tygodnia klienci regularnie odwiedzają sklepy osiedlowe po sąsiedzku - po świeże pieczywo czy mięso i wędliny, a tego typu oferta jest właśnie mocną stroną sklepów Grupy Chorten - podsumowuje Sylwia Wyszkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sylwia Wyszkowska RSS ALERT    /    Grupa Chorten RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.132.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!