Grupa E.Leclerc zanotowała 8,4-proc. wzrost sprzedaży
Francuski gigant spożywczy E.Leclerc ogłosił, że jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży za 2011 r. wzrosły o 8,4 proc. do 40,6 mld euro. Polska sieć sklepów osiągnęła w 2011 r. obroty na poziomie 2,648 mld zł, co oznacza ponad 6-proc. wzrost w stosunku do roku 2010.

Na rodzimym francuskim rynku sprzedaż z wyłączeniem paliw wzrosła o 5,5 proc. do 30.21 mld euro. Do wzrostu przyczyniły się głównie hipermarkety o powierzchni sprzedaży 4-6,5 tys. mkw., które odnotowały wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
Prezes sieci E.Leclerc zapowiedział kilka tygodni temu, że chce wyprzedzić Carrefoura i stać się największym detalistą spożywczym we Francji do 2015 roku.
Aby osiągnąć ten cel, firma będzie koncentrować się na wielokanałowej strategii, która zakłada rozwój konceptu typu "Drive" (zamawianie przez Internet, odbiór w sklepie). W 2015 działać ma 400 tego typu placówek. We Francji firma będzie rozwijać także koncept sklepów specjalistycznych (elektronicznych czy drogerii) oraz e-sklepu typu non-food.
