• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Inauguracja XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Gospodarka – czas odbudowy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021

Grupa EMF ma osiągnąć lepsze wyniki za 2011 r.

Grupa EMF szacuje, że jej EBITDA wyniesie w 2011 roku 270 mln zł, a zysk netto będzie wyższy niż w 2010 roku - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Maciej Szymański.
  • Autor: PAP / ISB
  • Data: 25-08-2011, 12:54

NFI Empik Media & Fashion kupił 80 proc. akcji Wydawnictwa Wilga za 7,25 mln zł. Wydawnictwo Wilga funkcjonuje w branży wydawniczej od 1992 roku i jest jednym z liderów rynku książki dla dzieci i młodzieży. EMF podał, że szacowane przychody Wydawnictwa Wilga w 2011 roku wyniosą 19,3 mln zł, a EBITDA 0,1 mln zł. W 2015 roku przychody mają wzrosnąć do 38 mln zł, a EBITDA do 3,3 mln zł.

Prezes Szymański na czwartkowej konferencji prasowej EMF podał, że oczekiwane w 2011 roku łączne przychody pro forma grupy EMF z działalności wydawniczej dotyczącej książek wyniosą ok. 50 mln zł, a prognozowane całkowite przychody z działalności wydawniczej grupy EMF obejmujące zarówno kontent tradycyjny jak i cyfrowy wyniosą ok. 146 mln zł. W 2015 roku mają wzrosnąć do 265,5 mln zł. EBITDA tego segmentu ma z kolei wzrosnąć do 38,6 mln zł z 10,8 mln zł w 2011 roku.

Szymański pytany o możliwość dalszych przejęć w segmencie wydawniczym prezes poinformował, że w krótkim terminie spółka powinna zająć się integracją biznesu, ale nadal jest zainteresowana kupnem Merlin.pl.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z działalności zagranicznej sieci Smyk przychody w 2011 roku mają wynieść 549,2 mln zł, a sieć wzrośnie ze 158 sklepów w 2011 roku do 244 w 2015 roku.

W obszarze działalności sieci Smyk EMF rozważa trzy akwizycje na trzech różnych rynkach. "Procesy te są na wstępnym etapie" - powiedział Szymański.

Szkoły językowe mają dołożyć do wyniku EBITDA całej grupy w 2011 roku 33 mln zł, a w 2015 r. 77,2 mln zł.

Obecnie w salonach Empik 80 proc. asortymentu stanowią kategorie wydawnicze. Empik planuje wprowadzić do sieci swoich sklepów nowe kategorie produktów pozawydawniczych, produkty nawiązujące do tematyki poradników książkowych.

"Do końca roku możemy dokonać jednej akwizycji, co pomogłyby nam kupować te produkty, wytwarzane głównie na Dalekim Wschodzie" - powiedział Szymański.

Spółka zamierza też uruchomić sprzedaż używanych gier. Chce też poprawić swoją pozycję w segmencie moda i uroda.

"Chcemy zracjonalizować portfolio marek i sklepów. Sprzedaliśmy sieć sklepów Mango, bardzo prawdopodobne, że pozbędziemy się jeszcze jednej, niewielkiej sieci" - powiedział prezes Szymański.

Dodał, że grupa rozważa sprowadzenie do Polski jednej, dużej marki. Szczegóły mogą pojawić się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

NFI Empik Media & Fashion miała 4,57 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2011 roku wobec 7,61 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 5,88 mln zł wobec 31,44 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 1333,28 mln zł wobec 1245,15 mln zł rok wcześniej.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!