Grupa Le Duff chce się rozwijać w Polsce
Francuska Grupa Le Duff, druga na świecie sieć restauracji z segmentu Bakery Cafe szuka partnerów franczyzowych w Polsce.
W ramach spółki na całym świecie funkcjonuje blisko 1200 restauracji, kawiarni, cukierni i piekarni (łącznie), w tym 40 proc. z nich to placówki franczyzowe.
Grupa Le Duff z powodzeniem realizuje plany rozwoju. W latach 2004-2010 podwoiła wielkość swoich obrotów (z 550 mln euro do 1,1 mld euro). Posiada znane marki: Brioche Dorée, Del Arte, Fournil de Pierre, La Madeleine oraz Bruegger's. Współpracuje także z najlepszymi światowymi hotelami i restauracjami, dostarczając im produkty spożywcze pod markami Bridor, La Tradition Boulangère i La Ferme des Loges (dania gotowe).
Koszty uruchomienia placówki zależą od umowy z franczyzobiorcą, zaangażowania środków pieniężnych, lokalizacji restauracji. Firma oferuje zarządzanie prestiżową siecią, która od lat cieszy się wysoką rentownością (marka Brioche Doree - EBITDA 17,5 proc. średnio we Francji w ciągu 15 lat). Przedsiębiorcom gwarantuje wsparcie na każdym etapie uruchamiania punktów, szkolenia dla partnerów i pracowników oraz pomoc swoich specjalistów z 30-letnim doświadczeniem.
Grupa stawia na przedsiębiorców, którzy posiadają już doświadczenie w prowadzeniu placówek franczyzowych (choć nie jest to wymóg absolutny), umiejących zarządzać zespołem i posiadających jasno określone wizję i cele. System zamówień, który panuje w grupie jest prowadzony za pośrednictwem platformy internetowej, Grupa gwarantuje atrakcyjne ceny swoich produktów.
Największe obroty generuje najstarsza marka Brioche Doree - 39,6 proc., następnie Bridor - 25 proc., Del Arte - 18,1 proc.
Grupa Le Duff jest obecna na czterech kontynentach, w ponad 50 krajach świata. Od 2005 r. corocznie otwiera średnio 60 nowych placówek. Ostatnio (w 2011 r.) nabyła amerykańskiego giganta Bruegger Bakery Café's (obecnego w 26 amerykańskich stanach). Tym samym stała się drugą największą światową siecią w segmencie Bakery Cafe.
W 2011 roku firma planuje otworzyć 87 kolejnych placówek na całym świecie, a także aktywnie poszukuje franczyzobiorców w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Szwajcarii, Luksemburgu i Hiszpanii. Grupa spodziewa się też wzmocnienia obecności w Azji, która jest rynkiem bardzo perspektywicznym.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.