• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Grupa Lotos chce uruchomić w 5 lat 130 stacji Lotos Optima

Grupa Lotos przedstawiła na konferencji prasowej swój nowy format stacyjny - Lotos Optima. Stacje działać będą w segmencie ekonomicznym. Koncern planuje w tym roku uruchomienie nawet 50 takich obiektów - pierwsze mają pojawić się na początku lipca.
  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 11-05-2011, 20:18
Grupa Lotos chce uruchomić w 5 lat 130 stacji Lotos Optima
Przy założeniu, że do końca 2015 roku nasza sieć ma liczyć około 400 placówek, to na brand Lotos Optima może przypaść nawet 130 stacji - powiedział wiceprezes Grupy Lotos ds. handlu, Maciej Szozda.

- Naszym celem jest osiągnięcie 27-proc. udziału segmentu detalicznego w łącznej wielkości sprzedaży spółki do 2015 roku. Dziś jest to 17 proc. - czeka nas więc walka o 10-proc. wzrost - powiedział wiceprezes spółki ds. handlu, Maciej Szozda.

Według niego 1 proc. wzrostu można będzie osiągnąć dzięki ulepszaniu oferty działających już stacji, a 8 proc. dzięki rozwojowi organicznemu. Kolejne 2 proc. mają zapewnić nowe lokalizacje i tutaj mieści się właśnie nowoutworzona marka.

- Docelowo chcemy, aby stacje segementu premium stanowiły około 30 proc. całości sieci. Przy założeniu, że do końca 2015 roku nasza sieć ma liczyć około 400 placówek, to na brand Lotos Optima może przypaść nawet 130 stacji - powiedział Maciej Szozda.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Decyzję o wejściu w segment ekonomiczny, gdzie Lotos będzie konkurował z orlenowską siecią Bliska, Łukoilem, stacjami marketowymi czy samoobsługowymi, spółka podjęła na podstawie dogłębnych analiz rynku. Wiceprezes Szozda podawał choćby przykład Niemiec, gdzie większość rynku jest w rękach właśnie stacji ekonomicznych. - Także w Polsce widzimy duży potencjał do rozwoju tego segmentu. W tej chwili stanowi on tylko około 11 proc. rynku pod względem wolumenów sprzedaży paliw. Naszym zdaniem segment premium w Polsce jest już bliski nasycenia i to właśnie stacje ekonomiczne będą się stawać coraz popularniejsze - podkreślił.

Stacje Lotos Optima będą się różnić od tradycyjnych stacji Lotosu ofertą zarówno paliwową, jak i pozapaliwową. Będzie można tam zatankować benzynę 95-oktanową, olej napędowy i LPG. Nie będzie paliw premium pod marką Dynamic ani biopaliw.

Tańsze niż na stacjach premium mają być też produkty w sklepie. W ofercie znajdą się jednak tylko kluczowe grupy produktowe oraz podstawowa oferta gastronomiczna (kawa, hot dogi). Stacje te nie będą też objęte programem lojalnościowym.

Najistotniejsza jest jednak kwestia cen paliw. - Zaoszczędzone dzięki ograniczeniu oferty koszty będziemy mogli przełożyć na niższe ceny paliw - zapewnił prezes Szozda. Według niego w stosunku do stacji premium ceny na stacjach pod marką Optima będą niższe o kilka groszy na litrze. - Barierą będzie tu poziom 2 eurocentów - dodał.

Pierwsze stacje Lotos Optima mają ruszyć na początku lipca tego roku. - Mamy już kilka działek pod te stacje, na niektórych trwa już budowa. Staramy się też o pozyskanie partnerów franczyzowych, bowiem stacje te będą działały także w formule partnerskiej - powiedział Maciej Szozda. Jego zdaniem jest szansa, że w tym roku powstanie nawet 50 stacji Optima. Tylko w pojedynczych przypadkach będą to stacje powstałe poprzez rebranding obecnych stacji Lotos. - Takich stacji będzie dosłownie kilka. Koszt takiego rebrandingu nie przekroczy 40 tys. euro. W przypadku nowych stacji koszt budowy wyniesie około miliona złotych - powiedział wiceprezes Lotosu. Łatwo więc policzyć, że łączny koszt inwestycji w nowe stacje do 2015 roku wyniesie między 100 a 150 mln zł.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!