Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Grupa Metro podpisała globalną deklarację o wycofaniu jaj z chowu klatkowego

Grupa Metro, jeden z największych koncernów handlowych na świecie, podpisała globalną deklarację o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. Zmiana obejmuje takie kraje jak Rosja, Ukraina, Chiny czy Indie – jest to przełomowa decyzja w temacie dobrostanu kur niosek.

Grupa Metro podpisała globalną deklarację o wycofaniu jaj z chowu klatkowego
Metro wycofuje jaja z chowu klatkowego na całym świecie, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 20-02-2020, 09:54

Grupa Metro – której punkty w Polsce funkcjonują pod nazwą Makro – nie będzie już sprzedawać jaj oraz płynnych przetworów jajecznych pochodzących z hodowli klatkowej. W Polsce Makro podpisało deklarację o rezygnacji z jajek "trójek" już w 2017 roku. Tym razem deklaracja obejmuje wszystkie kraje, w których funkcjonuje grupa Metro, a jest ich aż 26.

Okres przejściowy różni się w zależności od sytuacji społecznej i ekonomicznej danej części świata – w krajach Europy Zachodniej i Południowej potrwa do 2022 roku, Europy Wschodniej – w tym w Polsce, Rosji i na Ukrainie – do 2025 roku, a w krajach azjatyckich, w tym w Chinach, do 2027 roku.

Decyzja grupy Metro świadczy nie tylko o coraz większej odpowiedzialności i świadomości dużych biznesów w temacie dobrostanu zwierząt, ale pokazuje także aktywne zaangażowanie przedsiębiorstw w poszukiwanie i rozwój lepszych pod względem warunków dla zwierząt alternatywnych systemów hodowli. 

– Decyzja Makro z 2017 roku o podpisaniu deklaracji o rezygnacji z jajek z chowu klatkowego niezmiernie nas ucieszyła, natomiast globalna polityka potwierdza, że firma traktuje poważnie kwestię dobrostanu zwierząt na całym świecie, nawet w krajach, w których ten temat nie jest jeszcze powszechny – mówi Maria Madej, koordynatorka kampanii biznesowych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Gratulujemy grupie Metro i dziękujemy, że wysłuchali próśb konsumentów, ta decyzja wpłynie pozytywnie na życie milionów zwierząt – dodaje Madej. 

Odejście od chowu kur w systemie klatkowym ma silne poparcie wśród społeczeństwa. Według badań przeprowadzonych w lutym 2018 roku przez IBRiS na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki 82,4% ankietowanych uważa, że hodowla klatkowa nie zapewnia kurom odpowiednich warunków, a wyniki Eurobarometru wskazują, że aż 90% obywateli Unii Europejskiej pragnie poprawy ochrony zwierząt. 

Polska jest jednym z największych producentów jaj w Europie – jak mówi dyrektorka Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz Katarzyna Gawrońska ponad jedna trzecia wyprodukowanych jajek przeznaczona jest na eksport. Pomimo że firmy w Polsce od kilku lat pracują nad wycofaniem jaj z chowu klatkowego, zmiany w systemie produkcji są powolne. 

– Już niedługo na całym świecie może zabraknąć chętnych na importowanie jajek pochodzących z chowu klatkowego – komentuje Maria Madej – Prowadzimy rozmowy z producentami jaj odnośnie alternatywnych metod chowu i mamy nadzieję, że klatki już niedługo przejdą do historii – dodaje. 

Globalna polityka Grupy Metro jest dowodem na to, że trend rezygnacji z jajek "trójek" nie obejmuje już tylko USA czy Europy Zachodniej, ale także kraje wschodnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Metro RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT    /    Grupa Metro RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.97.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!