Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Grupa Metro ze spadkiem sprzedaży

Sprzedaż Grupy Metro w trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 spadła o 1,4 proc. wobec analogicznego okresu w roku poprzednim. EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wyniósł 209 mln euro, wobec 253 mln euro w roku poprzednim. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku (październik 2014 – czerwiec 2015) sprzedaż grupy spadła z 45,532 do 44,977 mld euro.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-08-2015, 18:49
Grupa Metro ze spadkiem sprzedaży
fot. metrogroup.de

W trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 Grupa Metro osiągnęła sprzedaż o wartości 13,967 mld euro. W analogicznym okresie przed rokiem było to 14,168 mld euro. Tym samym zanotowano spadek o 1,4 proc.

Stosunkowo duży spadek sprzedaży odnotowano na rynku niemieckim – o 3,4 proc. z 5,31 do 5,13 mld euro.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż wyniosła 4,570 wobec 4,565 mld euro w trzecim kwartale roku 2013/2014. Sprzedaż wyrażona w euro wzrosła zatem o 0,1 proc., mierzona w walucie lokalnej okazała się mniejsza o 0,4 proc.

Na rynku wschodnioeuropejskim sprzedaż całej grupy wyniosła 3,274 mld euro, podczas gdy przed rokiem wynosiła 3,454 mld euro. Sprzedaż mierzona w euro spadła o 5,2 proc., natomiast w walucie lokalnej wzrosła o 0,9 proc.

Duży wzrost sprzedaży wyrażonej w euro odnotowano w Azji oraz Afryce – z 837 do 993 mln euro, co stanowi wzrost o 18,6 proc.

Zysk netto Grupy Metro wyniósł 97 mln euro, podczas gdy przed rokiem odnotowano stratę w wysokości 83 mln euro (wzrost o 180 mln euro).

Metro Cash & Carry w trzecim kwartale zanotowało sprzedaż w wysokości 7,449 mld euro i spadła o 1,3 proc. W Europie Wschodniej sprzedaż mierzona w walucie lokalnej wzrosła o 2,3 proc., mierzona w euro spadła o 4,7 proc. – z 2,780 do 2,649 mld euro. W ciągu pierwszych 9 miesięcy roku obrotowego wyniosła 22,338 wobec 22,918 przed rokiem (spadek w walucie euro o 2,5 proc). EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych spadł o 19 mln euro. W ciągu dziewięciu miesięcy okazał się niższy aż o 83 mln euro.

Media-Saturn zanotował wzrost sprzedaży z 4,563 do 4,620 w trzecim kwartale roku. Od października do czerwca sprzedaż wyniosła 16,655 mld euro, wobec 16,045 mld euro w pierwszych miesiącach ubiegłego roku obrotowego. W trzecim kwartale EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł o 10 mln euro (z -70 do -60 mln euro). W ujęciu dziewięciu miesięcy EBIT wzrósł o 104 mln euro – z 205 do 309 mln euro.

 W okresie od października do czerwca sprzedaż sieci Real spadła , z 6,561 do 5,944 mld euro, co stanowi spadek o 9,4 proc. Sprzedaż LfL spadła o 0,6 proc. 

Grupa Metro to niemiecki koncern handlowy działający w ponad 30 krajach. Jego siedziba mieści się Düsseldorfie. W Polsce przez swoje sieci dystrybucyjne obecny jest od połowy lat 90. Jest właścicielem m.in. hurtowni Makro Cash & Carry, hipermarketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn, a także hipermarketów Real. 

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Andrzej 2015-08-07 10:10:44

    Tylko dlaczego Polski Real jest dalej podpinany pod grupę Metro, a nie Auchan?

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!