Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Grupa Muszkieterów stawia na odpowiedzialne zakupy i konsumpcję

Angażując się w działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju, Muszkieterowie rozwinęli ofertę odpowiedzialnych produktów począwszy od zakupu surowców poprzez odpowiedzialne zakupy i konsumpcję - informuje Grupa Muszkieterów w drugim raporcie podsumowującym jej dotychczasowe działania na rzecz zrównoważonego rozwoju „Odpowiedzialność wobec ekosystemu”.

Grupa Muszkieterów stawia na odpowiedzialne zakupy i konsumpcję
Grupa Muszkieterów promuje odpowiedzialne zakupy i konsumpcję. Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 06-04-2016, 13:08

Dzięki sprawdzonej polityce jakości produktów marki własnej prowadzonej od ponad 20 lat, Grupa Muszkieterów stosuje podobną politykę przy dokonywaniu odpowiedzialnych zakupów: analizę najlepszych zwyczajów, program pilotażowy i test wykonalności, wprowadzanie zobowiązań do specyfikacji dostawców oraz monitorowanie planów poprawy - czytamy w raporcie podsumowującym dotychczasowe działania Grupy na rzecz zrównoważonego rozwoju „Odpowiedzialność wobec ekosystemu”.

Grupa należy do Federacji Handlu Zrzeszonego i Klubu Odpowiedzialne Pokolenie. W 2014 r. handel zrzeszony oraz R Awards nagrodziły jej politykę odpowiedzialnych zakupów podczas Nagród wydajności.

Sieci Muszkieterów oferują produkty bio z oznaczeniem ekologicznym, pochodzącym ze sprawiedliwego handlu. Promują również lokalne pochodzenie produktów faworyzując produkty pochodzenia francuskiego lub europejskiego.

Obroty sklepów Intermarché we Francji ze sprzedaży produktów bio, pochodzących ze sprawiedliwego handlu i ekologicznych w 2014 roku wyniosły 3,7 proc.

Według sondażu przeprowadzonego przez OpinionWay w 2014 r. dla Intermarché, 77 proc. Francuzów chce realizować jedno z postanowień takich jak: ograniczenie marnowania żywności, wyróżnienie produktów sezonowych, preferowanie produktów lokalnych, częstsze kupowanie podstawowych składników i samodzielne przygotowywanie posiłków.

W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Grupa prowadzi we Francji akcje edukacyjne - m.in. w audycjach radiowych eksperci Grupy odpowiadali na pytania słuchaczy związane z kwestiami zrównoważonego rozwoju. Grupa przeprowadzała również w gminach i szkołach ekologiczno-obywatelskie akcje.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych
i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché
i 123 Bricomarché.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    odpowiedzialne zakupy RSS ALERT    /    konsumpcja RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • W. W. Put-in 2016-04-11 10:37:22
    a teraz po polsku proszę to przetłumaczyć...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!