Grupa Muszkieterów zwiększyła obroty do prawie 5,7 mld zł
Konsekwentnie przeprowadzana transformacja, związana z dynamiką rynku i oczekiwaniami klientów, przyniosła po trzech kwartałach 2019 roku efekt w postaci kolejnego wzrostu obrotów supermarketów i stacji paliw Intermarché oraz sklepów Bricomarché. Obroty w wysokości prawie 5,7 miliarda złotych, jakie Grupa Muszkieterów zanotowała w okresie od stycznia do września bieżącego roku, są potwierdzeniem znaczenia niezależnego handlu oraz dobrym prognostykiem na przyszłość.

Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw zamknęła III kwartały 2019 roku obrotami w wysokości blisko 3,8 miliarda złotych. W ostatnich miesiącach sieć otworzyła kolejne trzy stacje paliw pod szyldem Intermarché: w Działdowie, Gorzowie Wielkopolskim oraz Przemkowie. W przypadku ostatniej lokalizacji do dyspozycji mieszkańców miasta oddany został także sklep oferujący blisko 10 tysięcy artykułów pochodzących także od lokalnych dostawców. Docelowo, sieć planuje otwierać stacje paliw przy każdym supermarkecie, gdzie tylko będzie to możliwe.
Zmiany w sieci
– Wyniki, które osiągnęliśmy są efektem m.in. zmian, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego dynamiki, również poprzez zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach. Te działania pozwoliły nam stopniowo powrócić do zdrowszego modelu biznesowego. Otwarcia zrealizowane w poszczególnych miastach w ostatnich miesiącach są obiecujące zarówno pod kątem obrotów, jak i rentowności – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Dobre wyniki to także zasługa zaangażowania i wytężonej pracy właścicieli supermarketów oraz pracowników centrali i sklepów. Jestem przekonany, że kolejne miesiące będą również czasem wzmacniania pozycji Grupy, co pozwoli nam zamknąć 2019 wzrostem obrotów w stosunku do poprzedniego roku.
Nowa kampania
Od początku 2019 roku sieć prowadzi kampanię wokół hasła przewodniego „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona nową platformę marki Intermarché w Polsce. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Klienci znajdą w Intermarché nie tylko świeże produkty, ale również codzienne inspiracje, dzięki którym bez trudu będą mogli prowadzić zdrowsze życie i lepiej się odżywiać. Innowacyjne zmiany w platformie marki obejmują także nowe standardy ekspozycji warzyw i owoców. Sieć zdecydowała się także na działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii. Sieć wprowadziła do swojej oferty nową markę własną „Z sadów i pól”, w ramach której proponuje blisko 50 produktów z kategorii owoce i warzywa, które pochodzą od sprawdzonych, lokalnych dostawców.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.