• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Inauguracja XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Gospodarka – czas odbudowy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021

Grupa NFI EM&F otworzyła w rok 93 placówki. Przychody w II kwartale wzrosły o 9 proc.

Grupa NFI Empik Media & Fashion zanotowała w II kw. 2011 r. 0,3-proc. wzrost obrotów r/r w porównywalnych sklepach, głównie dzięki wyższej sprzedaży Empiku i Smyka, podała spółka w komunikacie. Natomiast nieco niższe zyski na wszystkich poziomach, nawet przy lekko rosnącej marży, były efektem wyższych kosztów amortyzacji, najmu i wynagrodzeń, zakupu towarów oraz inwestycjami.
  • Autor: ISB
  • Data: 08-08-2011, 10:33

"W drugim kwartale 2011 r. przychody netto ze sprzedaży na porównywalnej grupie sklepów (LTL), liczone w stałym kursie, wzrosły w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 0,3%. Na wzrost przychodów LTL całej Grupy wpłynęły następujące czynniki: wzrost sprzedaży zarówno w salonach Empiku (o 2,1%) oraz w empik.com (o 16,5%), istotny wzrost sprzedaży w Smyku Polska, słabsza sprzedaż w Maratexie Rosja, przesunięcia terminów podpisywania kontraktów na kursy korporacyjne w LSP" - napisano w "Analizie finansowej zarządu za II kw. 2011 r."

W ocenie spółki, w lipcu nastąpiła dalsza poprawa wyników sprzedaży LTL Grupy - wzrost rok do roku o 0,9%, wynikający przede wszystkim z dalszych wzrostów w Grupie Empik i Grupie Smyk.

- W drugim kwartale 2011 r. całkowite przychody netto Grupy ze sprzedaży zwiększyły się rok do roku o 9,0%, co jest efektem 93 otwarć od końca II kw. 2010 r. do końca II kw. 2011 r. oraz pozytywną dynamiką sprzedaży LTL zanotowaną w Grupie Empik i Grupie Smyk - czytamy w Analizie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wartościowa marża brutto Grupy wzrosła o 9,5%, a w ujęciu procentowym o 0,2 p.p. Wzrost marży całej Grupy pochodzi głównie z Empiku, gdzie zmiana wartości marży wynika zarówno ze wzrostu sprzedaży, jak i marży w ujęciu procentowym dzięki poprawie marży na sprzedaży książek oraz na artykuły papiernicze oraz Grupy Smyk i Szkół Językowych.

Zarząd poinformował, że w drugim kwartale 2011 r. EBITDA Grupy EMF wyniosła 50,9 mln zł w porównaniu do 51,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Na poziom EBITDA w II kw. 2011 r. wpłynęły przede wszystkim wzrosty kosztów najmu, wynagrodzeń oraz koszty sklepów partnerskich, wynikające z dużej liczby nowych otwarć, które mają mniejszą produktywność.

"W drugim kwartale 2011 r. Grupa EMF zanotowała zysk netto w wysokości 7,9 mln zł. Zysk jest mniejszy od ubiegłorocznego głównie na skutek wyższych kosztów amortyzacji, wzrostu kosztów finansowych wynikającego z istotnie wyższego poziomu długu netto na koniec czerwca 2011 w porównaniu do czerwca 2010 r." - wyliczył zarząd spółki.

Empik wyliczył, że w drugim kwartale br.r. całkowite wydatki inwestycyjne wyniosły 50,9 mln zł w porównaniu do 44,7 mln zł rok wcześniej. W II kwartale 2011 Grupa wydała ponad 19 mln zł na otwarcia nowych punktów, przy czym ponad 7 mln zł dotyczy Grupy Smyk, a wzrost o 12 mln zł w porównaniu z analogicznym kwartałem roku poprzedniego skompensowany został znacząco niższymi nakładami na projekty IT i modernizacje sklepów.

"W drugim kwartale 2011 r. sieć sprzedaży Grupy EMF powiększyła się per saldo o 12 punktów (otwarto 19 lokalizacji, zamknięto 7). Na koniec czerwca 2011 r. sieć sprzedaży liczyła 743 punktów o łącznej powierzchni netto 311.572m²" - podsumowano.

Narastająco w I-II kw. 2011 roku spółka miała 5,41 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 7,61 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1333,28 mln zł wobec 1245,15 mln zł. W ujęciu jednostkowym, w I-II kw. 2011 roku spółka miała 3,13 mln zł straty netto wobec 20,99 mln zł zysku rok wcześniej.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!