• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

GUS: Klimat dla koniunktury w handlu w maju pozytywny

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym jest w maju oceniany pozytywnie, na poziomie zbliżonym do odnotowanego w analogicznym miesiącu ub.r., choć nieco gorzej niż w kwietniu br. - podał GUS w piątek w komunikacie.
  • Autor: PAP
  • Data: 21-05-2010, 19:06

Bieżąca sprzedaż jest oceniana bardziej pesymistycznie niż w kwietniu, jej prognozy są optymistyczne, choć nieznacznie gorsze od zgłaszanych przed miesiącem.

W maju wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu kształtuje się na poziomie plus 2 (plus 6 w kwietniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 19 proc. badanych przedsiębiorstw, natomiast jej pogorszenie 17 proc. (przed miesiącem odpowiednio 22 proc. i 16 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z badania wynika, że oceny bieżącej sprzedaży w maju są bardziej pesymistyczne niż w kwietniu.

"W najbliższych miesiącach przedsiębiorcy oczekują zwiększenia sprzedaży, jednak w skali mniejszej niż przewidywano przed miesiącem. Utrzymują się trudności przy regulowaniu bieżących i przyszłych zobowiązań finansowych. Poziom zapasów towarów jest nadal uważany za nadmierny. W związku z tym ilość towarów zamawianych u dostawców może rosnąć w stopniu mniejszym niż zapowiadano w kwietniu. Planowane niewielkie redukcje zatrudnienia mogą być zbliżone do przewidywanych przed miesiącem. Zdaniem przedsiębiorców, wzrost bieżących i przyszłych cen towarów może utrzymać się na poziomie sprzed miesiąca" - napisano w komentarzu.

Z badania wynika także, że utrzymują się trudności w regulowaniu bieżących i przyszłych zobowiązań finansowych.

"Spośród badanych jednostek, w maju 4,6 proc. deklaruje, że nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,4 proc. przed rokiem). Największe trudności napotykane przez przedsiębiorstwa zgłaszające występowanie barier związane są z: konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje 55 proc. przedsiębiorstw, w maju 2009 r. - 66 proc. - znaczenie tej bariery spadło w największym stopniu w porównaniu z odczuciami sprzed roku), kosztami zatrudnienia (50 proc. w maju, 58 proc. przed rokiem) oraz niedostatecznym popytem (49 proc. w maju, 44 proc. przed rokiem)" - dodano.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!