Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

GUS: nastroje konsumenckie w maju poprawiły się

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w maju 2012 r. poprawił się o 1,0 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał w czwartek GUS w komunikacie. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej również poprawił się w maju o 1,0 pkt proc.


Autor: PAP
Data: 24-05-2012, 14:30

"Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, w maju 2012 r. poprawił się o 1,0 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -29,3 pkt. proc. Poziom tego wskaźnika jest niższy o 2,9 pkt. proc. od wyniku z maja poprzedniego roku" - napisano w komunikacie GUS.

"Niewielka poprawa bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej w maju 2012 r. spowodowana została pozytywnymi tendencjami ocen większości badanych czynników, zwłaszcza oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (poprawa ocen o 3,0 pkt. proc.) oraz zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (o 2,4 pkt. proc.)" - dodano.

"Negatywny wpływ, podobnie jak w poprzednim miesiącu, miały oceny zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (pogorszenie ocen o 1,5 pkt. proc.)" - głosi komunikat GUS.

Z majowego badania wynika, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,0 pkt proc. i ukształtował na poziomie -33,7 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była jednak niższa niż przed rokiem o 6,0 pkt proc.

"Korzystniejszy poziom wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, ukształtowany został głównie przez poprawę ocen dotyczących oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju oraz zmian w poziomie bezrobocia (poprawa ocen o 2,1 pkt. proc.)" - napisano.

"Negatywnie na tendencje zmian wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej oddziaływały natomiast oceny dotyczące perspektyw oszczędzania pieniędzy (pogorszenie ocen o 1,8 pkt proc.)" - dodano.

Badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne Głównego Urzędu Statystycznego oraz Narodowego Banku Polskiego. W maju 2012 r. badanie przeprowadzono na próbie 1.744 gospodarstw domowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!