Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

GUS: Poprawa nastrojów konsumenckich w III kwartale

W III kwartale br. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego - poinformował GUS. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wyniósł -23,7 pkt proc. i był wyższy o 2,6 pkt proc. niż w poprzednim kwartale.


Autor: PAP
Data: 24-10-2011, 14:59

"W III kwartale 2011 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący bieżące tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się w III kwartale 2011 r. na poziomie -23,7 pkt proc. i był wyższy o 2,6 pkt proc. niż w poprzednim kwartale, ale o 7,6 pkt proc. niższy niż przed rokiem" - napisano w komunikacie.

"Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwanej w najbliższych miesiącach, w III kwartale 2011 r. poprawił się o 1,3 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału przyjmując poziom -27,4 pkt proc., ale nadal był o 5,7 pkt proc. niższy w porównaniu do III kwartału 2010 r." - dodano.

Z komunikatu wynika, że zanotowana w III kwartale 2011 r. poprawa nastrojów konsumenckich osiągnięta została głównie poprzez poprawę ocen dotyczących zmian w ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju.

"Wskaźnik ocen zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) ukształtował się w III kwartale 2011 r. na poziomie -40,9 pkt proc. i był wyższy od wyniku z poprzedniego kwartału o 3,8 pkt proc., ale w porównaniu do III kwartału 2010 r. był niższy o 12,6 pkt proc." - napisano.

"Wskaźnik oczekiwanych zmian sytuacji ekonomicznej kraju (w najbliższych 12 miesiącach) w III kwartale 2011 r. wyniósł -26,5 pkt proc. i był wyższy niż w poprzednim kwartale o 5,2 pkt proc., ale o 7,1 pkt proc. niższy niż rok wcześniej" - dodano.

"Wskaźnik oczekiwanych zmian sytuacji ekonomicznej kraju (w najbliższych 12 miesiącach) w III kwartale 2011 r. wyniósł -26,5 pkt proc. i był wyższy niż w poprzednim kwartale o 5,2 pkt proc., ale o 7,1 pkt proc. niższy niż rok wcześniej" - napisano w komunikacie.

Z badania wynika, że wskaźnik zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych poprawił się o 0,8 pkt proc., osiągając poziom -22,5 pkt proc., natomiast wskaźnik zmian oczekiwanych w sytuacji finansowej gospodarstw domowych polepszył się o 1,4 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -12,7 pkt proc.

"Negatywnie na zmiany nastrojów konsumenckich w III kwartale 2011 r. oddziaływały tylko oceny oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia. Wskaźnik obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia (w okresie najbliższych 12 miesięcy) ukształtował się co do wartości bezwzględnej na poziomie 34,3 pkt proc. i był gorszy niż w poprzednim kwartale o 3,4 pkt proc." - napisano w komunikacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!