Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

GUS: Wskaźnik koniunktury w handlu w styczniu nieznacznie się poprawił

W styczniu 2010 r. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu kształtuje się na poziomie minus 5, w porównaniu z minus 6 w grudniu 2009 r. - podał GUS w komunikacie.


Autor: PAP
Data: 22-01-2010, 14:42

"Poprawę koniunktury sygnalizuje 17 proc. badanych przedsiębiorstw, natomiast jej pogorszenie - 22 proc. (przed miesiącem odpowiednio 16 proc. i 22 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie" - napisano.

Z badania GUS wynika, że w styczniu odnotowuje się spadek bieżącej sprzedaży, choć mniejszy niż przed miesiącem.

"W najbliższych miesiącach przedsiębiorcy oczekują dalszego spadku sprzedaży. Mimo to zgłaszane są nieco mniej znaczące trudności przy regulowaniu bieżących i przyszłych zobowiązań" - napisano.

"Stan zapasów towarów uważany jest za nadmierny. W konsekwencji, ilość towarów zamawianych u dostawców może być ograniczana bardziej znacząco niż prognozowano przed miesiącem" - dodano.

Z danych GUS wynika, że dyrektorzy planują zmniejszyć zatrudnienie w skali nieco mniejszej niż w grudniu.

"Sygnalizowany wzrost bieżących i przyszłych cen towarów jest nieznacznie mniejszy od zgłaszanego przed miesiącem" - napisano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

koniunktura RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!