Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Gwałtownie rośnie sprzedaż żywności i chemii w sieciach dyskontowych

Biedronka, Lidl, Netto i Aldi to sieci handlowe, które według analityków firmy Nielsen w ciągu ostatnich miesięcy najbardziej zyskały na pogarszającej się sytuacji gospodarczej. Udział dyskontów w obrocie koszyka spożywczego wzrósł o 13,6 proc. zaś w przypadku koszyka chemicznego o ponad 27 proc.

Gwałtownie rośnie sprzedaż żywności i chemii w sieciach dyskontowych

Autor: portalspozywczy.pl / Nielsen
Data: 29-10-2009, 12:52

Według firmy Nielsen w 2008 roku liczba sklepów zmniejszyła się nieznacznie, bo o ok. 4 proc. w porównaniu do roku 2007. W dużej mierze przyczynił się do tego 10,4 proc. spadek ilości małych sklepów spożywczych czyli tych, o powierzchni sprzedaży poniżej 40 mkw. Handel nowoczesny rozwijał się w tempie 9,7 proc. pod względem ilości nowych placówek, zarówno dzięki wzrostowi ilości hiper- i supermarketów. Jednak najwięcej o 17 proc. jeżeli porównamy wrzesień 2009 r. do września 2008 r. w Polsce przybyło placówek sklepów dyskontowych. Stanowią one obecnie ok. 42 liczby sklepów w formacie supermarketów. Udział hiper- i supermarketów (bez dyskontów) był stabilny i wyniósł
odpowiednio: 13 proc. oraz 16 proc. Na znaczeniu zyskały natomiast dyskonty (1,6 pp), których udział w obrocie Koszykiem wyniósł 13,6 proc.

- Był to niewątpliwie kanał, który sterował wzrostem koszyka spożywczego. Wzrost sprzedaży wartościowej w porównaniu do roku poprzedniego w dyskontach to aż 24 proc. co w porównaniu do średniej sprzedaży dla całej Polski, która wynosi 9,5 proc. jest wynikiem zasługującym na uwagę mówi Michał Maksymiec, Analyst Retailer Services The Nielsen Company.

W przypadku koszyka chemicznego, handel tradycyjny również odgrywał ważną rolę. Należy zwrócić na jego imponujący 50 proc. udział wartościowy w obrocie koszykiem w Polsce (wrzesień 08 sierpień 09). Na znaczeniu straciły nieco hipermarkety z udziałem równym 24 proc. (co oznacza spadek o 1,5 pp w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej) oraz supermarkety (bez dyskontów), których udział wyniósł 14,8 proc. (tym samym ich udziały spadły o 0,5 pp). Zyskały natomiast dyskonty, które sterowały wzrostem koszyka. Wzrost sprzedaży wartościowej w porównaniu do roku poprzedniego w dyskontach to aż 27,4 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • ss 2009-10-30 13:32:14
    KTO KUPUJE W DYSKONTACH....wyda krocie n leki...produkty marki własnej to dopiero ścierwo.... wszystkie składniki zaczynaja się od E-....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!