• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Gwałtownie wzrośnie sprzedaż marek własnych

Sprzedaż marek własnych sięga 9 proc. wartości całego rynku. W tym roku jednak ich udziały mogą bardzo szybko wzrosnąć - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 09-04-2009, 09:04
Gwałtownie wzrośnie sprzedaż marek własnych

Z badań firmy 4P Research Mix wynika, że już 18 proc. Polaków kupuje produkty marki własnej w hipermarketach i ponad połowa dopuszcza takie zakupy w przyszłości. Zwiększy się nie tylko popyt, ale także podaż. - W zasadzie wszyscy detaliści mówią obecnie o wprowadzaniu nowych marek własnych. To najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów niskimi cenami i ograniczenie kosztów - mówi Rzeczpospolitej Krzysztof Badowski, dyrektor zarządzający Roland Berger.

Produkt powstający na zlecenie sieci nie wymaga reklamy, ma też z reguły prostsze opakowanie, ale dzięki temu może być nawet o 30 - 40 proc. tańszy od markowego odpowiednika - czytamy w Rzeczpospolitej. W promowaniu marek własnych na świecie przodują sieci dyskontowe. Jak podaje w raporcie branżowy serwis Planet Retail, oferta Aldiego, lidera tego rynku na świecie, w 94 proc. składa się z produktów marek własnych. Polska będzie gonić te wskaźniki - zauważa Rzeczpospolita.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Marki własne są tanie, ale nie oznacza to, że spotkać je można tylko na najniższych półkach. Tesco rozwija także markę Value, konkurującą z droższymi towarami. Z kolei Alma uruchamia kolejne sklepy Krakowski Kredens, sprzedające towary także pod marką własną, ale zdecydowanie z wyższej półki. Działa ich już ponad 20, na ten rok planowane jest kilkanaście kolejnych.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • klient 2009-04-09 09:08:26

    Tesco Value jest marką najtańszą w Tesco a nie premium

    Odpowiedz
  • mariusz 2009-04-10 00:08:14

    słuszna uwaga, komuś się trochę pomyliło... ale tak na prawdę to twórcom tej nazwy gdzieś w USA albo UK pewnie o to chodziło :)

    Odpowiedz
  • mirek 2009-04-15 11:27:28

    Marki własne to wilekie G. Ludzie nie kupujcie tego. Pamiętajcie: biednego na tanie nie stać.

    Odpowiedz
  • kiki 2009-04-16 19:43:02

    masz racje,ale skąd brać pieniądze na te droższe rzeczy

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!