Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Haitong Bank: Nie doceniliśmy wpływu niedzielnego zakazu handlu na wyniki Biedronki

30 października Jeronimo Martins opublikuje wyniki III kwartału. Analitycy Haitong Bank spodziewają się spowolnienia wzrostu sprzedaży w Polsce w porównaniu z I półroczem br.

Haitong Bank: Nie doceniliśmy wpływu niedzielnego zakazu handlu na wyniki Biedronki
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 16-10-2018, 09:08

- Prognozujemy wzrost sprzedaży o 5,4 proc., a EBITDA o 3,6 proc. Przewidujemy, że LfL Biedronki zwolni z 4,5 proc. w I półroczu do 1,8 proc. w III kwartale głównie z powodu niższej inflacji koszyka i większego wpływu zakazu handlu w niedziele. Wzrost powierzchni powinien zwiększyć sprzedaż o 2,8 punktu proc., ale kurs wymiany powinien obniżyć tę wartość o 1pp. Tym samym sprzedaż Biedronki powinna wzrosnąć zaledwie o 3,6 proc. w euro - komentuje Filipe Rosa, analityk Haitong Banku.

Analitycy spodziewają się w III kw. zysku Biedronki na poziomie 105 mln euro, obciążonego prowadzonym remodelingiem sklepów i niskim (1,8 proc.) wzrostem sprzedaży LfL. Jednocześnie przyznają, że nie docenili wpływu niedzielnego zakazu sprzedaży detalicznej w Polsce,
prawdopodobnie dlatego, że od marca do czerwca było niewiele dowodów na spowolnienie sprzedaży lub przesunięcie zakupów między kanałami. Jednak rzeczy zmieniły się w lecie, gdy Polacy stali się bardziej podatni na sprzedaż impulsową i mniej wrażliwi na ceny. W lipcu i sierpniu dało się wyraźnie zauważyć wzrost sprzedaży u małych detalistów, którzy są w stanie przejąć niedzielne zakupy klientów. Dlatego analitycy Haitong Bank obniżyła prognozy wzrostu sprzedaży LfL: do 3,4% w 2018 roku, 3,1% w 2019 roku i 2,6% w 2020, w porównaniu z 5%, 4% i 3% w poprzedniej analizie.

- Pomimo niskiej inflacji LfL oczekujemy, że marże EBITDA Biedronki pozostaną spłaszczone rdr. Jeśli chodzi o Hebe szacujemy, że sprzedaż przy stałym kursie walutowym wzrośnie o 25 proc., głównie dzięki 28-proc. wzrostowi średniej powierzchni sprzedaży. Straty EBITDA powinny spaść z 3,0 mln euro w III kwartale 2017 roku do 2,3 miliona euro w III kwartale br. Jeronimo Martins wykorzystuje więc rosnącą skalę tej sieci i przyspiesza tempo ekspansji, ale Hebe nadal odpowiada za zaledwie 1,2 proc. obrotów spółki - zauważa analityk.

Więcej na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • Resta.... 2018-10-17 09:48:10
    Może by tak Pan analityk napisał artykuł w zrozumiałym języku ! Slang ekonomiczny jest niedostępny dla branży gastronomicznej....My w Biedronce kupujemy tylko kwiatki!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.106.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!