Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Handel: Do końca roku 540 tys m kw. nowej powierzchni handlowej

  • Autor: PAP
  • Data: 15-07-2021, 15:49
Do końca 2021 roku może powstać 540.000 m kw. nowej powierzchni handlowej, wracając do wyników sprzed pandemii - wynika z prognoz firmy JLL.
Handel: Do końca roku 540 tys m kw. nowej powierzchni handlowej
Do końca '21 może powstać 540.000 m kw. nowej powierzchni handlowej; fot. unsplash

"W pierwszej połowie 2021 r. deweloperzy ukończyli 242.000 m kw. GLA w ramach wszystkich formatów, a w budowie jest kolejne 447.000 m kw. Z naszych analiz wynika, że na koniec 2021 r. nowa podaż może łącznie osiągnąć poziom ok. 540.000 m kw. To wynik podobny do rezultatu z 2019, czyli sprzed pandemii. 40 proc. nowo oddanej powierzchni będą stanowiły parki handlowe" - poinformowała w komunikacie prasowym Joanna Tomczyk, starszy analityk rynku w JLL.

Trend lokalności
 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak podano, na rynku utrzymuje się trend lokalności oraz wygodnych i szybkich zakupów. 43 proc. podaży oddanej do użytku w I półroczu przypadło na parki handlowe oraz centra codziennych zakupów. W wyniku przetasowań na rynku operatorów hipermarketów, 47 proc. nowej powierzchni dostarczono w ramach wolnostojących magazynów handlowych. Pozostałe 10 proc. nowej powierzchni ukończono w centrach handlowych.
 
Autorzy raportu wskazali, że na rynku inwestycyjnym zawieranych jest dużo transakcji, ale o niższych wartościach.
 
"Pandemia i związane z nią ograniczenia działalności miały wpływ na wyniki rynku handlowego w pierwszym półroczu 2021. Łączna wartość transakcji inwestycyjnych na poziomie około 290 mln euro była najniższym wynikiem za pierwsze sześć miesięcy od 2013 r. Należy jednak zauważyć, że liczba transakcji była z kolei jedną z najwyższych w historii rynku, a ich niższa wartość wynika z rodzaju produktów handlowych, które cieszą się obecnie największą popularnością wśród inwestorów. Są to aktywa mniejsze i bardziej rozproszone" - poinformował w komunikacie Adam Kiernicki, dyrektor działu rynków kapitałowych nieruchomości handlowych w JLL.
 
"W dalszym ciągu na celowniku inwestorów pozostają głównie parki handlowe, centra codziennych zakupów, sklepy spożywcze oraz sklepy typu DIY. W ostatnim czasie obserwujemy również wzrost zainteresowania transakcjami oportunistycznymi w segmencie centrów handlowych" - dodał. 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!