Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Handel już pogodził się z wizją nowego podatku?

Branża handlowa w Polsce wydaje się być pogodzona z nowym podatkiem. Przybywa firm popierających jej wprowadzenie - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Handel już pogodził się z wizją nowego podatku?
Przybywa firm popierających wprowadzenie nowego podatku; fot. shutterstock

Autor: Rzeczpospolita
Data: 11-01-2016, 08:07

Wiele organizacji branżowych pogodziło się z nowym podatkiem, choć zaczęły proponować rozwiązania zmniejszające skalę obciążeń dla mniejszych firm. Zgodnie z propozycją Forum Polskiego Handlu, która zdobyła chyba największą przychylność strony rządowej, firmy generujące rocznie do 12 mln zł płaciłyby 0,1 proc. od rocznego obrotu. Skala rosłaby aż do ponad 4 proc. dla sprzedaży ponad poziom 10 mld zł. Ten pułap przekracza jedynie kilka firm, jak takich Lidl, Tesco czy Biedronka. W ciągu dziesięciu dni przekonamy się, czy takie stawki znajdą się w rządowym projekcie.

Projekt krytykują też posłowie opozycji, twierdząc, że każdy nowy podatek w konsekwencji zapłacą klienci. Ten też nie obciąży firm, które podniosą ceny. Jednak nawet wśród czołowych firm handlowych, także z kapitałem zagranicznym, można usłyszeć opinie przeciwne. 

– Na robienie rewolucji w handlu jest za późno, rynek jest podzielony, a o powstrzymywaniu ekspansji dyskontów można było myśleć 15 lat temu. Teraz to nic nie da – mówi jeden z ekspertów.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek od handlu RSS ALERT    /    podatek od hipermarketów RSS ALERT    /    podatek od sieci handlowych RSS ALERT

KOMENTARZE (13)

  • glorek 2016-01-11 11:18:11
    Ja uważam, że wart zrobić coś co pozwoli choć w niewielkim stopniu zwiększyć przychody polskich sklepów, z drugiej strony nie liczę, że cenny będą niższe bo takie są realia, że złotówka jest słaba a produkty codzienne niestety kosztują i kosztować będą. Tak długo, jak projekty nie będą udarzać w małych polskich przedsiębiorców będę je popierał
  • ziomek 2016-01-11 11:21:17
    Cz za późno? Zawsze można zrobić \"coś\" co poprawi jakość polskich sklepów i pozwoli im się bez problemu utrzymać ,nie tylko przez konkurencję cenami.
  • koleś 2016-01-11 11:31:38
    Dobrze, że doszło do zmian. Czekamy na wyniki. Naprawdę zastanawiam się jak pójdzie to całe ściąganie pieniędzy z zagranicznych sklepów. Może znajdą sposób, jak zawsze, żeby obejść i zarobić więcej, tak żeby polskie sklepy znowu straciły?
  • zomo 2016-01-11 11:46:03
    hmm... pogodzić, jak pogodzić. Ktoś ma jakieś inne wyjście? bo mam wrażenie, że nie za bardzo było coś do gadania ze strony przedsiębiorców. Dobrze, że dokonano jakiejś zmiany w kwestii tej absurdalnej propozycji o wielkich powierzchniach. good.
  • gość 2016-01-11 12:41:48
    w europie takie rzeczy to norma, oby w polsce też się zmieniło na lepsze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!