Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handel po pandemii: 4 strategie zachęcające klientów do zakupów

W obecnej sytuacji sieci handlowe w Polsce już teraz myślą o strategiach dotyczących zachęcania klientów do odwiedzin w przyszłości, gdy rozprzestrzenianie wirusa zostanie już powstrzymane – mówi Beata Kokeli, szefowa działu najmu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield Polska.

Handel po pandemii: 4 strategie zachęcające klientów do zakupów
Beata Kokeli, szefowa działu najmu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield Polska, fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 27-04-2020, 12:34

– W wielu krajach sieci handlowe przygotowują się do ponownego otwarcia, ale doskonale wiemy, że proces „odmrażania” sklepów, będzie dość skomplikowany i będzie wymagał uwzględnienia przez najemców nowych standardów bezpieczeństwa i zdrowia, a także zapewnienia klientom poczucia zaufania. W powrocie do „normalności” na pewno pomogą odpowiednie plany komunikacji i nowe zasady funkcjonowania – mówi Beata Kokeli, szefowa działu najmu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield Polska.

– Na podstawie naszych doświadczeń z innych krajów, poniżej podajemy przykłady działań, które najemcy stosują, żeby jeszcze lepiej przygotować się do nowej rzeczywistości po pandemii COVID-19 – mówi Beata Kokeli.

1. Analiza funkcjonowania sklepu

– Od jego wielkości i odstępów pomiędzy poszczególnymi elementami wyposażenia, po sterowanie wentylacją i temperaturą. Zagwarantowanie bezpieczeństwa podczas zakupów będzie wymagało poszerzenia alejek, reorganizacji miejsc najbardziej uczęszczanych i opracowania strategii dotyczącej zmiany liczby klientów, którzy mogą jednocześnie przebywać w lokalu handlowym – informuje Beata Kokeli.

– Już teraz wprowadzono uzależnienie liczby klientów, którzy mogą jednocześnie robić zakupy, od powierzchni handlowej, ale prawdziwym wyzwaniem będzie powrót do normalnych poziomów obrotów przy jednoczesnym zapewnieniu klientom bezpieczeństwa. Usługi typu curbside pick-up (zakup online, odbiór autem przed sklepem), BOPIS (zakup online, odbiór w sklepie) oraz dostawy ze sklepów lokalnych na pewno pozwolą uzyskać wzrost sprzedaży w nowej, wymagającej rzeczywistości – dodaje.

2. Zintegrowanie i wdrożenie technologii

– Kluczowe znaczenie będzie miało poznanie sposobów na zapewnienie środowiska „bezdotykowego”, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się zarazków. Technologie bezdotykowe będą niezbędne podczas robienia zakupów w sklepie, jak i dokonywania płatności, więc proces ich implementacji powinien zostać zintensyfikowany. Sztuczna inteligencja i rzeczywistość wirtualna pozwalają klientom zobaczyć, jak wyglądają na przykład w danym ubraniu czy z wybranym cieniem do powiek lub szminką – tłumaczy ekspertka.

– Sieć handlowa Nordstrom jako jedna z pierwszych wdrożyła technologie do obsługi klientów umożliwiające rozwój działalności z wykorzystaniem modelu omnichannel oraz rozwiązania technologiczne dla klientów w warunkach sklepowych, mające na celu stworzenie satysfakcjonujących doznań zakupowych. Tego typu inwestycje powinny być w sposób przemyślany zintegrowane, aby spotęgować pozytywne odczucia klientów związane z marką – podkreśla.

3. Wykorzystanie danych i analiz

więcej informacji:

Beata Kokeli RSS ALERT    /    Cushman & Wakefield Polska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.52.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!