Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handel przyszłości: Koboty, wegańskie imitacje mięsa, wygodna obsługa kasy

W nowej dekadzie będziemy obserwować kontynuacją trendu związanego z wdrażaniem zaawansowanych technologii w różnego rodzaju sektorach oraz ich integrowaniem z istniejącą infrastrukturą - mówi Guy Yehiav, Zebra Analytics, dyrektor zarządzający i wiceprezes, Zebra Technologies.

Handel przyszłości: Koboty, wegańskie imitacje mięsa, wygodna obsługa kasy
Handel przyszłości: Koboty, wegańskie imitacje mięsa, wygodna obsługa kasy, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 24-02-2020, 13:12

- Najwięksi gracze z sektora FMCG będą obserwować wzrost liczby robotów, rozwój technologii umożliwiających wygodne zakupy oraz więcej okazji do zapewnienia konsumentom pozytywnych wrażeń z zakupów dzięki komputerowym technologiom rozpoznawania obrazu - mówi Guy Yehiav, Zebra Analytics, dyrektor zarządzający i wiceprezes, Zebra Technologies.

Koboty 

- Przyszłość sektora handlu detalicznego i FMCG zależy w dużej mierze od współpracy ludzi i robotów. Roboty współpracujące, zwane też kobotami, są doskonałym przykładem współdziałania człowieka i maszyny. Urządzenia te potrafią pracować bezpiecznie obok człowieka – można je spotkać w różnych środowiskach typowych dla handlu. W kontekście FMCG producenci i dystrybutorzy wykorzystują koboty do asystowania przy kompletacji i sortowaniu zamówień oraz wykonywania powtarzalnych i czasochłonnych czynności stanowiących często spore obciążenie dla człowieka - tłumaczy Guy Yehiav.

- Postawmy się przez chwilę w sytuacji magazyniera, którego zadaniem jest zinwentaryzowanie całego centrum dystrybucyjnego (przy czym powierzchnia niektórych z nich może przekraczać 46 tys. m kw.). Kontrola zapasów magazynowych jest dla człowieka czynnością czasochłonną i mozolną. Świadomi tego kierownicy centrów dystrybucyjnych i producenci z sektora FMCG wdrażają koboty, które potrafią skutecznie monitorować zapasy, gwarantując dokładność, wydajność i spójność - dodaje.

- Z kolei detaliści wykorzystują roboty na pierwszej linii kontaktu z konsumentami. Firma GIANT Food Stores z Carlisle w stanie Pensylwania wykorzystuje Marty’ego, nowego robota-asystenta. Marty pomaga innym pracownikom, patrolując sklep. Jeśli czujniki robota (umieszczone w oczach) wykryją rozlany płyn, bałagan, brakujący towar lub inny problem wpływający negatywnie na doświadczenia klientów, Marty powiadomi właściwego pracownika - opowiada ekspert.

- Należy podkreślić, że roboty nie są w stanie przejąć większości obowiązków człowieka, ponieważ nie potrafią rozwiązywać problemów ani myśleć krytycznie. Wyróżniamy tutaj dwie koncepcje: „inteligencji rozszerzonej”, gdzie roboty współpracują z ludźmi w wielu rolach, oraz „jednozadaniowości”, gdzie roboty wykonują tylko jedno powtarzalne zadanie. W roku 2020 i kolejnych koboty będą coraz częściej wspierać człowieka w wykonywaniu obowiązków - wyjaśnia.

Nowe źródła mięsa 

więcej informacji:

handel przyszłości RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    koboty RSS ALERT    /    nowe technologie w handlu RSS ALERT    /    Guy Yehiav RSS ALERT    /    Zebra Technologies RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.76.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!