Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Handel spożywczy w nowej rzeczywistości: W którą stronę zmierza branża retail?

Po okresie zakupów na zapas, klienci zaczęli chodzić do sklepu rzadziej i ograniczyli liczbę wizyt, co przełożyło się na większy jednorazowy koszyk. Obecnie sytuacja powoli się stabilizuje, ale nie jest już tak samo, jak było wcześniej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Handel spożywczy w nowej rzeczywistości: W którą stronę zmierza branża retail?
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, fot. materiały prasowe

Jak w obliczu pandemii koronawirusa zmienia się handel spożywczy? Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry tłumaczy, że najważniejszą i na pewno trwała zmianą na rynku jest coraz większe znaczenie e-commerce w branży spożywczej.

- O ile handel w niemal wszystkich kategoriach dóbr trwałych jest już normą, o tyle handel spożywczy wciąż natrafiał na trudne do pokonania bariery. W Polsce odnotowaliśmy teraz dynamiczny wzrost transakcji online, ograniczony jednie możliwościami logistycznymi po stronie operatorów. Niektóre sklepy internetowe z powodu przeciążenia w ogóle nie dawały możliwości zakupów, podczas gdy inne oferowały terminy sięgające dwóch miesięcy - mówi ekspertka.

- W tej chwili nawet firmy sprzedające artykuły spożywcze w 100-proc. przez internet nie mają dostatecznej infrastruktury, aby poradzić sobie z gigantycznym popytem. Zjawisko to wystąpiło nie tylko w Polsce.Nawet stawiana za wzór organizacyjnej perfekcji firma Ocado w Wielkiej Brytanii musiała zablokować usługę na kilka dni - dodaje.

- Okazuje się też, że choć duże zautomatyzowane magazyny są bardzo wydajne, trudno szybko zwiększyć ich możliwości. Rozbudowa floty pojazdów dostawczych jest również skomplikowanym procesem, ponieważ potrzebują one urządzeń chłodzących do świeżych produktów. Ponadto zatrudnienie większej liczby pracowników nie jest łatwe w warunkach społecznego dystansu - tłumaczy.

Zauważa również, że wydajność w magazynach spada, gdy pracownicy muszą stać dwa metry od siebie i zastosować niezbędne procedury bezpieczeństwa. Trudniej jest znaleźć pracowników tymczasowych, a po zamknięciu szkół firmy odnotowały więcej absencji pracowników z powodu problemów z opieką nad dziećmi.

- Co ciekawe, dodatkowe zapotrzebowanie wygenerowane przez zamówienia online często przerzucane jest na sklepy stacjonarne. Łatwiej jest szybko zwiększyć pojemność w sklepach fizycznych, w porównaniu z magazynami, ponieważ pracownicy są bardziej elastyczni niż roboty lub systemy komputerowe. Tesco, które w Wielkiej Brytanii ograniczyło wielkość zamówienia do 80 pozycji, zatrudnia nawet 20 tys. pracowników tymczasowych, aby poradzić sobie z szczytowym popytem i spodziewanym wzrostem zachorowań wśród pracowników - mówi Agnieszka Górnicka.

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    handel spożywczy RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    click & collect RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!