Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Handel transgraniczny w Polsce w 2017 r. wzrośnie o prawie 24 proc. - raport

Konsumenci na całym świecie jako główne powody dokonywania zakupów transgranicznych podają: lepsze ceny (opcja wybrana przez 76 proc. ankietowanych osób robiących zakupy transgraniczne), dostęp do rzeczy niedostępnych w ich własnym kraju (65 proc.) oraz możliwość odkrywania nowych i interesujących produktów (59 proc.) – wynika z nowego badania firmy PayPal i Ipsos.

Handel transgraniczny w Polsce w 2017 r. wzrośnie o prawie 24 proc. - raport
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 12-01-2017, 14:08

PayPal i Ipsos opublikowały swój trzeci doroczny raport nt. handlu transgranicznego. Wnioski z globalnego badania, w ramach którego sprawdzone zostały wewnątrzkrajowe i transgraniczne zwyczaje zakupowe ponad 28 tysięcy konsumentów z 32 krajów, ujawnia nowe nawyki polskich konsumentów dokonujących zakupów transgranicznych i pokazuje najważniejsze trendy w zakresie globalnego rynku e-commerce.

Branża e-commerce stale rośnie. Ipsos szacuje, że wartość handlu transgranicznego w Polsce wzrośnie o 23,8 proc. w stosunku do roku 2016.

Polscy konsumenci, dokonujący zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, szukają lepszych cen (73 proc. podaje ten aspekt jako powód dokonywania zakupów transgranicznych) oraz dostępu do przedmiotów niedostępnych w ich kraju (55 proc.).

Dla sprzedawców zainteresowanych pozyskaniem klientów z zagranicy kluczem do sukcesu jest zapewnienie konsumentom wygody: darmowa dostawa (46 proc. kupujących online z całego świata wybrało tę opcję jako powód, który skłoniłby ich do dokonania zakupu w sklepie internetowym z innego kraju), bezpieczna metoda płatności (44 proc.) oraz dostępność przedmiotów trudnych do znalezienia na lokalnym rynku (40 proc.).

Polscy e-konsumenci dokonujący zakupów transgranicznych nadal poszukują dobrych okazji. 88% osób kupujących w Chinach, 51% kupujących w Niemczech oraz 58% kupujących w Wielkiej Brytanii twierdzi, że lepsze ceny są czynnikiem decydującym o zakupach za granicą zamiast w ich własnym kraju. Uzyskanie dostępu do przedmiotów niedostępnych w kraju również znalazło się wysoko jako przyczyna do dokonywania zakupów międzynarodowych (opcja wybrana przez 49% kupujących w Chinach, 53% kupujących w Niemczech i 59% kupujących w Wielkiej Brytanii).

Jeśli chodzi o czynniki, które skłoniłyby Polaków kupujących online do dokonania zakupu w zagranicznym sklepie internetowym, kluczowe okazały się: obsługa klienta w jego własnym języku (opcja wybrana przez 41% Polaków kupujących online) i możliwość znalezienia przedmiotów trudno dostępnych na lokalnym rynku (38%). Warto dodać, że na popularność transgranicznych e-zakupów silnie wpływają określone okresy w roku, wśród których prym wiodą Święta Bożego Narodzenia (wskazane przez 39% kupujących transgranicznie jako okazja do częstszych niż zwykle zakupów transgranicznych) i wyprzedaże sezonowe (wskazane przez 32% respondentów).

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    handel transgraniczny RSS ALERT    /    PayPal RSS ALERT    /    Ipsos RSS ALERT    /    zakupy transgraniczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!