Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handel w czasie pandemii: Trendy pozostały te same, zmieniło się ich natężenie

- Pandemia wpłynęła na wszystkie obszary naszego życia i przeobraziła sposób, w jaki funkcjonujemy i robimy zakupy. Polacy bardzo poważnie potraktowali nową sytuację i przejęli się nią jeszcze bardziej niż pozostali Europejczycy - mówi Karolina Zajdel-Pawlak, Dyrektor Zarządzająca Nielsen.

Handel w czasie pandemii: Trendy pozostały te same, zmieniło się ich natężenie
Handel w czasie pandemii: Trendy pozostały te same, zmieniło się ich natężenie, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-06-2020, 14:20

- W marcu, gdy badaliśmy nastroje konsumenckie w czasie pandemii, aż 97% Polaków przyznało, że z różnym natężeniem (od silnego po umiarkowane), ale martwi się o siebie. Na bardzo silne natężenie obaw o swoje rodziny w związku z zagrożeniem koronawirusem, wskazywało wtedy aż 55% badanych, w Europie było to 47% - mówi Karolina Zajdel-Pawlak. 

- Te obawy przełożyły się na sposób robienia zakupów, ponieważ w efekcie kupowaliśmy rzadziej, ale większe ilości i za większe kwoty. W pierwszych tygodniach marca supermarkety i hipermarkety odnotowały odpowiednio 15% i 23% wzrosty wartości sprzedaży. Dziś wiemy, że finalnie jednak nie zmieniło to modelu misji zakupowej - dodaje.

- Jak wynika z badania syndykatowego “Shopper shifts to a new normal”, realizowanego w maju br., czyli w okresie gdy zniesione były już obostrzenia handlowe, wciąż najpopularniejszą misją zakupową wskazywaną przez 45% Polaków są zakupy uzupełniające na najbliższe 2-3 dni. Rzeczywiście najbardziej wzrosły duże zakupy na dłuższy czas (33% wskazań), ale jednocześnie nie stały się najważniejszą misją zakupową. Oczywiście wzrost obu tych misji odbył się kosztem zakupów codziennych - te odnotowały spadek - informuje przedstawicielka Nielsena.

Dodaje, że nowa rzeczywistość przyniosła nowe wyzwania zarówno dla producentów jak i dystrybutorów. - Okazuje się, że trendy pozostały te same, ale zmieniło się natężenie.  Zarówno przed pandemią jak i obecnie ważne jest  znaczenia jakości do ceny, przy czym część kupujących będzie skupiała się na cenie podczas gdy inna na szukaniu dodatkowych wartości, które niesie produkt, np. wartość lokalności. Już przed pandemią - w listopadzie minionego roku 55% shopperów deklarowała, że podczas zakupy stara się wybierać lokalne produkty z regionu, w którym mieszka - mówi.

- Nowe badanie wskazuje nasilenie tego trendu, bo aż co czwarty kupujący mówi, że kupuje nawet więcej lokalnych produktów niż przed tym okresem. Widzimy także wzmożoną sprzedaż produktów, które pozwalają zadbać o zdrowie. Kwietniowe dane sprzedażowe pokazują m.in. 41% wzrost sprzedaży jogurtów funkcjonalnych i 4,6 tys. % wzrost dla żeli antybakteryjnych w stosunku do kwietnia 2019 - tłumaczy Karolina Zajdel-Pawlak. 

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    Karolina Zajdel-Pawlak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!