Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handel w roli bohatera – nowy wizerunek, nowe wymagania (relacja)

Prowadzenie biznesu w czasach pandemii nie jest łatwe dla żadnego uczestnika rynku. Także dla handlu detalicznego. Sektor jest obciążony nowymi regulacjami prawnymi, rządowymi obostrzeniami i niepewnym otoczeniem rynkowym. Niektórzy jednak dostrzegają dla siebie szansę na rozwój. Jedno jest pewne – digitalizacja i bezpieczeństwo to priorytety branży handlowej – takie wnioski płyną z debaty „Handel w roli bohatera – nowy wizerunek, nowe wymagania”, która odbyła się 4 listopada w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Handel w roli bohatera – nowy wizerunek, nowe wymagania (relacja)
Handel w roli bohatera – nowy wizerunek, nowe wymagania, fot. PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 06-11-2020, 14:19

Cele UOKIK

Tomasz Chróstny, prezes UOKIK opowiedział o wyzwaniach stojących obecnie przed instytucją. - Ten czas jest wyzwaniem dla wszystkich przedsiębiorców działających na rynku, ale także dla konsumentów, którzy w nowych realiach spotykają się z nowymi wyzwaniami. To jest novum – rok temu nikt nie zdawał sobie sprawy, że pewne elementy które przez wiele lat były standardem jak świeże pieczywo czy szeroka oferta produktowa, staną się obecnie wyzwaniem. Jako urząd mamy tego świadomość i chcemy być organem, który rozumie tę specyfikę i eliminuje z rynku praktyki, które są dla przedsiębiorców mocno dotkliwe i które rykoszetem dotykają konsumentów. Mamy też świadomość, że w tym roku zmieniły się zasady rynkowe m.in. w zakresie kompetencji Inspekcji Handlowej. Od 1 lipca nie ma już kontroli żywności w sklepach, ale jest dalej badana prawidłowość uwidaczniania cen czy kraju pochodzenia produktów. Tymi sprawami z pewnością będziemy chcieli się zająć i realizować nasze działania jeszcze efektywniej – mówił uczestnik debaty.

Prezes UOKiK podkreślił, że zdaje sobie sprawę z tego, że rynek rolno-spożywczy i rynek dystrybucji żywności w Polsce jest rynkiem niezwykle ważnym, także w kontekście gospodarki.

- Kolejny temat to coraz uczciwcze relacje pomiędzy przedsiębiorcami. Chcemy, aby mechanizmy rozliczeń, ale też współpracy, były transparentne. Stąd m.in. nasze działania w zakresie opłat dodatkowych, które są pobierane przez sieci handlowe. Chcemy bardzo dokładnie zbadać relacje i rozliczenia między przedsiębiorcami. To jedno z najpoważniejszych wyzwań, które przed nami stoi. Będziemy również przyglądać się dalszym aspektom związanym z przewagą kontraktową. Dotychczas skupialiśmy się na nieterminowych płatnościach, ale chcemy głębiej wniknąć w relacje między spółkami. Rynek rolno spożywczy i handlowy jest rynkiem bardzo niejednorodnym. Ukształtował się w sposób często niekorzystny m.in. dla producentów czy dostawców. Relacje panujące na tym rynku powinny być uczciwe. To nasze główne zadanie na 2021 rok – podsumował Tomasz Chróstny.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH RSS ALERT    /    FRSiH 2020 RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.184.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!