Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Handel zapewniając żywność społeczeństwu staje przed nowymi wyzwaniami (wideo)

Handel podchodzi bardzo odpowiedzialnie do swojej misji społecznej, czyli do zapewnienia żywności społeczeństwu, natomiast wiążą się z tym liczne wyzwania - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

Handel zapewniając żywność społeczeństwu staje przed nowymi wyzwaniami (wideo)
Rozmowa z Maciejem Ptaszyńskim, wiceprezesem Polskiej Izby Handlu, fot. PTWP

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 01-04-2020, 15:13

Rozszerzająca się pandemia mocno wpływa na zwyczaje zakupowe konsumentów. 4 marca w Polsce odnotowano pierwszy potwierdzony przypadek zakażenia koronawirusem i od tamtego czasu przez kilkanaście dni można było zauważyć zwiększone zakupy produktów spożywczych. Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl tłumaczy, że obecnie sytuacja wraca do normy.

- Konsumenci widzą, że zaopatrzenie działa, w sklepach nie brakuje produktów, widzą też, że zakupy można zrobić normalnie, oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, natomiast nie ma już nerwowości. Dużo osób chodzi do sklepów rzadziej niż robiło to wcześniej, co prawdopodobnie z punktu widzenia handlu artykułami spożywczymi przekłada się na większą wartość koszyka – tłumaczy Ptaszyński.

W ramach walki z koronawirusem rząd wprowadza kolejne obostrzenia, które mają spowolnić rozprzestrzenianie się wirusa oraz chronić zdrowie i życie społeczeństwa. Najnowsze regulacje premier Mateusz Morawiecki podał 31 marca. Część z nich dotyczy sklepów – m.in. od 2 kwietnia sklepy mają obowiązek zapewnienia jednorazowych rękawiczek lub środków do dezynfekcji rąk. Rząd zaleca, żeby również klient we własnym zakresie miał ze sobą rękawiczki. 

Maciej Ptaszyński tłumaczy, że wprowadzone 31 marca zasady dodatkowo zaostrzające rygory profilaktyki walki z epidemią koronawirusa są zrozumiałe, natomiast stawiają bardzo poważne wyzwania przed handlowcami.

- Przede wszystkim chodzi o zapewnienie środków ochrony dla klientów, takich jak rękawiczki jednorazowe i płyny dezynfekcyjne. Niektóre sieci, co warto podkreślić, już wcześniej wprowadziły takie rozwiązania i zaopatrują swoich klientów w rękawiczki jednorazowe, które są dostępne przy wejściu do sklepów jak i udostępniają płyny dezynfekcyjne. Trzeba natomiast zwrócić uwagę, że dostępność tych produktów jest coraz bardziej ograniczona ze względu na sytuację epidemiologiczną związaną z koronawirusem, zatem dobrą praktyką ze strony rządu byłoby wsparcie handlu - mówi wiceprezes PIH.

więcej informacji:

Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!