• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Handlowy czwartek: Konsument 4.0 jest świadomy, poszukuje wygody i nadal potrzebuje edukowania (relacja z XII FRSiH)

Strona 3 z 6
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-11-2019, 06:57

Dominika Maison podkreślała, że nie jest łatwo przewidzieć zachowania konsumentów ani określić, czego oczekują, ponieważ często ludzie co innego deklarują w badaniach, a co innego myślą naprawdę. - Często jest to pułapka badań konsumenckich. Nie zawsze konsument mówi czego naprawdę chce. Wiele postaw jest nieświadomych i wypływa z emocji. Czasami się wydaje, że wystarczy powiedzieć konsumentowi „kupuj to, bo to jest lepsze, zdrowsze”, a okazuje się, że to nie działa.  Dlaczeo? Po pierwsze, bo działamy nieświadomie, a po drugie, bo człowiekowi nie chce zawracać głowy podejmowaniem decyzji dotyczących drobnych spraw, często są one podejmowane mechanicznie – tłumaczyła ekspert EIT Food.

Wygoda czyni cuda

Uczestnicy panelu zgadzali się, że jednym z najważniejszych czynników determinujących obecnie decyzje zakupowe jest wygoda, pojmowana bardzo szeroko, np. jako szybkość zakupów, dostępność produktów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tomasz Michalski, członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl próbował opisać, jak ewoluowały oczekiwania konsumentów w kierunku wygody. – W latach 90-tych mówiliśmy o Konsumencie 1.0, co oznaczało „cena”, potem Konsument 2.0 oznaczał „cena cena”, a następnie Konsument 3.0 to „cena, cena, asortyment”. Teraz mamy Konsumenta 4.0, czyli „cena, cena, asortyment, wygoda” – mówił Tomasz Michalski.

- Ten ostatni parametr sprawia, że zachowanie konsumenta się zmienia. Wszystko, co jest powtarzalne, nudne, chcemy oddać komuś innemu, aby zrobił za nas. Teraz, kiedy wybieram się do sklepu, ważniejszym parametrem jest to, czy będzie to dla mniej przyjemne doświadczenie, czy znajdę coś ciekawego, niż to, że w dobrej cenie kupię paprykę - dodał.

Jego zdaniem, „wygoda” może oznaczać „internet”, jednak nie wszyscy konsumenci przejdą na wyłączne zakupy on-line. - Owszem, część konsumentów przeszła na model kupowania w internecie, bo jest to dla nich wygodne, aczkolwiek raz na jakiś czas te osoby lubią wybrać się na zakupy do sklepu. Będzie zmieniać się model kupowania ze względu na wygodę robienia zakupów. Ciężkie produkty będziemy zamawiać przez internet z dostawą do domu, natomiast po świeże, lekkie rzeczy chętnie wybierzemy się sklepu, najlepiej w bliskiej odległości. Także to będzie rozproszone. Z jednej strony wirtualne zakupy, a z drugiej wyjście do sklepu po małe zakupy – tłumaczył członek zarządu, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!