• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Handlowy czwartek: Konsument 4.0 jest świadomy, poszukuje wygody i nadal potrzebuje edukowania (relacja z XII FRSiH)

Strona 4 z 6
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-11-2019, 06:57

Wojciech Muszyński, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen podkreślał, że jego firma zwraca uwagę na wygodę swoich klientów, w związku z tym przygotuje innowacyjne rozwiązania, które ulepszą zakupy na stacjach. - W poszukiwaniu wygody dla konsumentów naszym głównym działaniem, które wprowadziliśmy jest aplikacja mobilna, dzięki której można dokonać płatności za paliwo przy dystrybutorze. Oczywiście mieliśmy przy tym wątpliwości, że klient będzie tankować, ale nie będzie wchodzić do sklepu po zakupy i nie będzie marży poza paliwowej, która stanowi u nas 30 proc. Jednak postawiliśmy na wygodę dla naszych klientów i ich komfort. Co się okazało, klient, który płaci za paliwo aplikacją, tankuje miesięcznie 50 proc. więcej niż standardowy klient. Klienci, mimo że nie wchodzą do sklepu, to w skali miesiąca również w sklepie wydają więcej niż standardowy klient – wyjaśnił dyrektor ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen.

Krzysztof Trojanowski oceniał, że dla konsumentów liczy się czas, który zarazem jest walutą, rzeczą którą sobie ceni. - Konsument 4.0 podejmuje też ostatecznie bardzo racjonalne decyzje i bardzo często robi to w miejscu sprzedaży, w sklepie. Jest bardziej poinformowany i patrzy na cztery czynniki: na asortyment, na cenę, na serwisy dodatkowe, które otrzymuje w sklepie oraz na jakość produktów, ale też na jakość serwisu i obsługi. Ważne jest też to, że konsument dziś potrzebuje dwustronnej komunikacji, szybkiej odpowiedzi na facebooku czy Instagramie, ale też w sklepie – podkreślał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jan Domański zauważył, że wygodę zakupów oferują sklepy lokalne. - Nie wykluczone, że w przyszłości inny sklep niż lokalny nie będzie nam potrzebny. Parkowanie przed sklepem i stanie w kolejce do kasy trwa już dłużej niż samo wybieranie produktów. Jak będzie wyglądał konsument za 40 lat? Wydaje mi się, że nie będziemy tracić czasu na robienie nudnych rzeczy, jak parkowanie, a pojęcie kasjera będzie wychodziło z przestrzeni poznawczej – tłumaczył przedstawiciel Eurocash.

Jak tłumaczył, konsument obecnBio albo nie bio, oto jest pytanieie ma do wyboru lokalny sklep, w którym spotka przedsiębiorcę, którego zna. Ten sklep ma już dostęp do najnowocześniejszych technologii, by na bieżąco reagować na potrzeby klienta. - Jeśli konsument od czasu do czasu chce kupić ser włoski, to lokalny sklep, dzięki dostępnej analizie, może to przewidzieć i go zaoferować. Staramy się, by ci, którzy z nami współpracują, mieli dostęp do takich narzędzi – mówił Jan Domański.

Bio albo nie bio, oto jest pytanie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!